2e deel oostenrijk! - Reisverslag uit Ischgl, Oostenrijk van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu 2e deel oostenrijk! - Reisverslag uit Ischgl, Oostenrijk van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu

2e deel oostenrijk!

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

08 Januari 2013 | Oostenrijk, Ischgl

Hey allemaal!

Zo daar zijn we dan weer… Na enige verzoeken wanneer ik weer wat zou schrijven ga ik weer eventjes mijn best doen.
Allereerst voor iedereen nog de beste wensen vanuit Ischgl gewenst!
Ik heb geen idee waar ik moet beginnen.. Alles gaat hier gewoon door, ben niet op doorreis dus mijn dagen zijn allemaal een beetje gelijk aan elkaar. ´s Ochtends ontbijt en shuttle rijden soms dan poetsen, administratie, piste op om 16u of 18u terug zijn om te eten en diner te draaien en weer om 23u klaar en nar bedje of serie kijken.. En ja soms de kroeg in! Op woensdag vrij!

We hebben met zijn alle lekker het dorpje, de kroeg en de skipiste verkent idg! Het is een leuk gebied met verschillende mogelijkheden, na mijn idee wel klein ook al is het toch 238km piste in totaal. Maja als je er zo lang zit heb je ook wel veel tijd om alles te verkennen, en heb nog steeds sommige pistes niet gehad dus kan nog wat nieuwe uit proberen. Dagje naar Zwitserland geskied en met een dubbeldekker lift terug naar Oostenrijk gegaan. Nog nooit zo’n grote gondel/lift gezien. Het skiën gaat best goed. Ben nu bezig met mijn techniek om meer te kunnen carven. Soms gaat t echt kut en ben laatst ook gewoon 2x gefikkerd.. Heel me kont deed vet pijn! Het zicht was zoo slecht, sneeuw en mist maken ’t er niet beter op! Je kunt helemaal geen diepte zien dan en dus ook geen hobbeltjes. Wat het maakt dat je soms ineens door de lucht vliegt wat super vet is maar als het uit t niets gebeurt minder leuk is.. Moet daar nog wel echt aan werken! Gister ging t ddar en tegen weer vet goed!! Ik ging echt kei lekker van die piste af! Het zonnetje scheen en ook al had ik maar 4,5u geslapen en een lichte kater was ik echt heel blij dat t zo ging! Echt een top dagje gehad!!!

Met kerst hadden we 43 gasten en met oud en nieuw 50 waarvan 23 kinderen. Was echt net een kindertehuis hier. Heb met kerst nog met wat kinderen een sneeuwpop gemaakt en die 23 kinderen hielden hun zelf gelukkig lekker bezig. De kinderen aten om half 7 en de ouders om half 8 wat ons wel wat ruimte gaf. Veel belgen waar ik nog in onze buitenbar een apres ski borrel heb genomen. Erg gezellig ook! Het is wel echt een stuk leuker om fijne gasten te hebben die ook wat met je willen gaan doen dan alleen maar koppeltjes en kinderen. Nu hebben we een leuke groep in het hotel met 3 vrijgezellen en 2 koppels. Hebben laatst met hun nog drankje in de kroeg gedaan op de verjaardag van Diana wat ook echt een top dronken en mega gezellige avond was! Heb nog met patrica frikandellen en bitterballen gebakken! Hmmmm… Had de moeder van Esmee die nu ook hier in het hotel wis meegenomen! En heb mijn all stars vanuit Ned. Hier! Super chill om ze te hebben want mijn andere nieuwe duren schoenen die ik had gekocht in Ned zijn vet lelijk geworden! Moet ff een schoenpoetsje over heen, het zout heeft heel mijn neus gebleekt! Maja..
Met Nieuwjaar echt een onwijs vet mooie vuurwerkshow gezien! We hebben onze rugzakken vol met champagne en kannen glühwein gevuld, buiten bij een kroeg opgedronken en toen afgeteld! Echt nog nooit zo lang en mooi showtje gezien! Ging echt wat aan geld omhoog! Nog de kroeg in geweest waar we uit werden gestuurd omdat we ons flesje op trokken die we over hadden en maar weer buiten opgedronken. Daarna nog met de skimannen gebeld en hun opgezocht in de kroeg waar we om 4u uit kropen om ons bedje in te gaan en om met zijn alle weer om 7.30u ontbijt te draaien. We hadden alles goed aangevuld en zodat de gasten genoeg te eten hadden en gelijk ons bedje weer ingekropen, om 14u zijn we maar aan t opruimen begonnen.. maar was weer geslaagd idg! Hoop bij Julie ook allemaal!

Het weer is erg verschillend al heel veel lekkere daagies gehad en 3x echt vet veel sneeuw. Sta er elke x versteld van hoe snel ze hier de wegen weer schoon hebben! En wij maar met de hand onze parkeerplaats sneeuw vrij houden voor de gasten.. wat een werkje is dat zeg! Maar wel heerlijk om buiten in de kou bezig te zijn! Eergister zou het lekker weer worden maar toen we in de middag op de piste stonden waaide het vet hard en konden we niks zien en het deed zo zeer tegen mijn gezicht aan als of er duizenden naalden erin prikte.. zijn maar weer bijna gelijk naar beneden gegaan..
Nu al 3 dagen mooi weer wat wel in houd dat de pistes erg ijzig zijn. En soms ook papperig..

Ik ga zo naar Fiss toe om met de andere stafleden wat te eten en een drankje te doen. Vind t wel leuk om ff andere mensen te zien en andere gesprekken te hebben. Je zit hier toch met zijn 6en en kent elkaar eigenlijk niet wat het wel leuk maakt maar mis wel echt contact met andere mensen! Ben laatst met iemand van intersport een drankje gaan drinken op de avond dat ik vrij was. En ga morgen op tijd weer terug om in de middag de piste op te gaan met onze gasten. Kennen ook wat Ned. Jongens van de skischool waar we soms mee gaan skiën als ze klaar zijn met les geven, kunnen ze ons gelijk tips geven! Soms lekker de kroeg in en dan kom je ook weer genoeg andere mensen tegen dus dat vind ik wel leuk! Helaas is mijn portemonnee daar niet mee eens.. wij zitten 15 min lopen van het dorp af dus soms ook een goede reden om niet zo makkelijk de kroeg in de duiken.. dan gewoon een biertje thuis en een filmpie..

Nou nu is het wel weer lang genoeg denk ik zo!! Ik ben vet moe maar gaan gewoon lekker door! Ga don middag denk weer rusten want dan wordt t weer wat minder.. Ik ga don en vrijdag trouwens als chef werken. Onze kok heeft geen avondje vrij dus heb ik aangeboden om te koken! Ik begin om voor 22 man te koken en dan de weken erna elke week 1 xtje. Chaim helpt mij deze week en Pat wilde ook nog een keer helpen dus kan ik mijn skills weer eventjes bij spijkeren!

Verder gaat het wel goed met me hoor mensen! Mis iedereen wel vet erg eigenlijk! Had het toch anders voorgesteld, wat kan ik niet precies vertellen. Maar soms t idee dat ik niet helemaal op mijn plekje zit. Dit kan ook komen omdat het de eerste maand nog maar is en we t erg druk hadden veel hebben gedronken en gebruikt hebben gemaakt van onze skipas. Straks meer vrije tijd en meer rust! Als we business gasten krijgen zijn we de ene helft van de week druk bezig en de andere helft niet dus prima!

Zo ik blijft bezig! Ok nu stop ik echt en stap ik ons busje in om naar Fiss te gaan!
Mochten jullie willen skypen met me let me know!!
Vanaf morgen heb ik ook zelf een Oostenrijks telefoonnummer deze zal ik wel op FB zetten!
Iedereen bedankt bedankt voor de leuke kaartjes! Echt super tof wat te ontvangen! Helemaal blij mee elke keer!!


Tot snel!

Liefs xx Hanneke

  • 08 Januari 2013 - 16:55

    Samantha:

    Hey meissie
    De allerbeste wensen voor 2013!!
    Wat fijn om te lezen dat t goed met je gaat!
    En wij missen je ook hoor! Vooral op mn feestje!
    Maar als je terug bent maken we dat dubbel en dwars goed!
    Veel plezier nog!! Xx

  • 08 Januari 2013 - 18:48

    Floortje:

    Hey sista,

    Mijn kaartje ook gehad? Bedankt voor jouw kaartje nog hè?! Erg leuk! Kan ik je nog wel whatsappen op je nederlandse nummer?
    As zondag carnavallen op het werk dus dat gaat lekker. Gisteren de kerstbomen op het werk opgeruimd. En ben nu al bezig met onze wandel4daagse in mei. Echt alles loopt door elkaar.
    Het huisje komt steeds meer af dus je zult de veranderingen wel zien als je terug komt. Ik hoop dat we dan echt al een eind zijn!
    Ik ben blij dat alles goed gaat, jammer van je gevoel dat je niet op je plek bent.. Maar idd het is nog maar kort dat je er bent. Komt zeker te weten goed!

    Groetjessss van ons allen!

  • 09 Januari 2013 - 12:27

    Pa:

    Hoi m'n kindje, ik heb de dienstlijst terug en ben een weekje vrij in maart.
    Zal wel eens bellen met jullie werkgever en dan kom ik even langs.
    Zorg jij voor voldoende sneeuw?
    Groet Pa.

  • 09 Januari 2013 - 15:21

    Anita:

    Hoi meissie
    Ik lees dat de schoenen zijn aangekomen Ben blij dat je er blij mee bent
    Morgen komt wim weer terug is het gedaan met de rust in huis
    IK weet dat je graag onder de mensen bent en heb het idee dat je opgesloten voelt maar geniet vanje vrije momenten DAn komt alles goed

    Dikke kus

  • 09 Januari 2013 - 22:14

    Hanneke Beune:

    Hey!!
    Floortje: Je kaartje is aangekomen helemaal blij mee! dank je wel! En ja je kunt op mijn ned nummer gewoon blijven appen als ik mijn andere nummer van hier gerbuik! :D

    Papa: Echt heeeel leuk als je komt! Ik heb vandaag ook al met Jurre geappt. Als het goed is zijn we van zat tot din gevuld met busines groepen en dan de 2de helft met booking.com gasten. Dat betekend dat die mensen alleen ontbit hebben en geen avond eten. En dat ik dus vanaf 11u tijd met jou kan spenderen! Eten we x hapje met ons staf of x uiteten! Dan heb je dus wel bijna geen conatct met de gasten van hier.. Welke week was het nou? Dan kan ik maybe ook nog wel met t hoofdkantoor regelen dat t extra goedkoop is en je alleen voor t slapen de helft hoeft te betalen. Handdoeken kun je gewoon van mij krijgen! En als je via ins bruck vliegt kost t denk 150 euro soms.. Das goedkoper dan een tank.. Kan ik je daar ophalen met t busje als dat mag van hier.. :D
    Skypen binnen kort eventjes en bel ik zelf het hoofd kantoor ook wel! Dan vraag ik wat info aan en dan kun jij ze bellen om het te bevestigen! plan? :D Tot snel! echt leuk!
    kan wel ff anders ook op fb nog vragen of er iemand nog met je mee wilt als je dat fijn vind?

    Mama: dank je voor mijn schoenen en fijn dat wim weer bij je is! ben je niet meer zo alleen..
    Ik heb net gesprek met boris gehad en ga maybe nog wel weekje ergens anders helpen in een chalet om zo te zien hoe t daar gaat. en andere mensen om mij heen te hebben. dus ben benieuwd.

    Sam: Ja mis jullie ook! Had echt heel graag bij je feestje willen zijn! Maar dat gaan we zeker weer lekker inhalen als ik terug ben in april! :D

  • 28 Januari 2013 - 13:46

    Michel Huizing:

    Beste Hanneke


    Vanuit het o zo regenachtig nederland
    Bij deze wil ik jou nog een paar goede weken toewensen in het mooie zwitserland.
    En dat wij hou gezelligheid en (uniekheid) ten zeers missen.
    De dames (Helma en Cilla) op het kantoor klagen voet bij stug dat ze het zo druk hebben (snap ik ;-) )
    dus vanuit ons nog vele goede dagen toegewenst
    Geniet er van voordat je het weet is het voorbij

    Groetjes Michel Huizing

  • 28 Januari 2013 - 14:05

    Hanneke Beune:

    Hey Michel!

    Wat leuk om wat te horen van je!
    Ik wilde echt net naar Rasenberg bellen voor Adrian om te vragen of jullie mij nog warm houden ja of nee.. Echter had ik niet genoeg geld op mijn skype. Dat kan ik pas morgen op warderen.. Daarna zag ik dit mailtje ineens verschijnen! Hahahaha
    Zijn de mannen alweer buiten bezig nu de sneeuw in Ned weer weg is?
    Hier gaat het goed! Hebben nu 30 engelse gasten mannen in ons chalet..hahahhaa
    Mijn vader komt volgende week hier heen met een vriend van me! Echt erg veel zin in om weer bekende te zien! Mijn collega's zijn erg aardig maar zijn wel allemaal erg verschillend. wat het juist weer aan vult op elkaar en het leuk houd.
    Kan al best goed skieen en ben vorige week van een schans afgegaan! :D
    Vet gaaf om zo'n jump te maken en op een luchtkussen neer te knallen!
    Als ik terug ben gaan we weer ff een avondje naar de kroeg dacht ik zo! :D
    Vond het de vorige keer erg gezellig namelijk!
    Nou suc6 daar nog! Is er al een nieuwe calculator? en loopt t verder allemaal wel prima door?
    April ben ik weer in het kikkerlandje!!

    Grtz Hanneke

    Groetjes aan de rest daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Ischgl

Oostenrijk

Werken Wens Chalet 2012/2013

Recente Reisverslagen:

20 Februari 2013

Laatste verslag Ischgl!

08 Januari 2013

2e deel oostenrijk!
Hanneke

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 63439

Voorgaande reizen:

15 December 2012 - 14 April 2013

Oostenrijk

30 Augustus 2011 - 13 September 2011

Bali

29 September 2010 - 30 November -0001

Backpack time!

Landen bezocht: