Bijna ophet einde... - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu Bijna ophet einde... - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu

Bijna ophet einde...

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

19 September 2017 | Indonesië, Ambon

Zo daar zijn we weer.. Ik zie dat ik al vanaf 22-8 niks meer heb getypt maar er is ook echt helemaal niks gebeurd.. Klinkt echt heel saai als ik er zo terug denk.. Mijn hoogte punten zijn eigenlijk aftellen om naar huis te gaan.. Hahahha.. Ow al bijna vergeten.. Ben natuurlijk naar Jakarta en KL geweest voor mijn visa… Oeps..
Ben dus 1 sept naar Jakarta gevlogen waar familie van Sonya mij heeft opgehaald. Ik kwam laat aan dus heb in hun huis was gegeten en naar bed gegaan. Ze hebben er 2 dochters Maria en Angel en dan papa en mama. Ik sliep bij Maria op de kamer, zij is net zo oud ow uuh jong als mij ;) Hebben echt nog heel lang liggen kletsen. Voelde beetje als toen ik nog klein was en slaap feestje had.. Je weet wel dat de moeder naar boven komt: dames jullie moeten nu echt gaan slapen hoor.. Hahaha en je blijft maar kletsen.. Goede herinneringen :D
2 sept zijn we in de middag naar de dierentuin geweest met de buren en de kinderen van hun. Gezellig familie uitje! Normaal als babys/kleine kinderen mij hier zien gaan ze gelijk huilen.. Geen idée dat ik echt zo lelijk, eng of angstaanjagend ben.. Maar denk dat het door mijn ogen komt.. Hier heeft iedereen natuurlijk donker bruine of bijna zwarte ogen… Maar deze kleintjes waren zo lief! Voelde me net een mama met een klein kind zeulen.. Krijg wel echt moeder gevoelens omhoog.. Tja ben al 30 he… Mag onderhand wel… Ah ja.. Nog even geen tijd voor en eerst maar een stabiel leven zoeken.. Wij rondje in de dierentuin na jahet was alleen naar de apen en weer weg.. Ik zei nog van uuuuhh echt waar serious gaan we al weer.. In Nederland blijven we de hele dag in de zoo rondjes lopen tot we alles gezien hebben en tussen door wat drinken kinderen in de speeltuin laten spelen.. Maar blijkbaar gaat t hier anders.. Mensen lagen ook gewoon overall te slapen.. Zo bizar.. Dat zou je bij ons dus echt nooit zien.. Cultuur verschillen zullen we maar zeggen.. Ook moest je entrée betalen ik dacht ow wow zo goedkoop maar blijkbaar kun je dus niet overal heen. Wilde je met treintje mee moest je ticket kopen, wilde je naar het apen gedeelte moest je een ticket kopen, speeltuin hetzelfde echt alles had weer een apart ticket. Weer zo iets bizars.. Dan is het in Nederland duurder maar stuk makkelijker.. Na de dierentuin naar huis gegaan gegeten en met de 2 meiden en moeder naar een winkelcentrum geweest waar dus blijkbaar een festival was.. Okay leuk! Wij ticket gekocht en naar binnen… Wat ik me af vroeg is waarom wilde hun moeder mee.. Ze is niet oud maar niet fit, klein en welt e oud hiervoor… Ik zou mijn moeder zo mee nemen maar mensen hier als ze dezelfde leeftijd hebben zijn de qua conditie en gezondheid al een stuk ouder dan in Nederland.. maja wij naar het concert.. En ja naar 2 liedjes wilde ze al weg want het was te duk… ik mag niet klagen natuurlijk want ben al erg dankbaar dat ze voor me zorgen en me meenemen overal naartoe. Ze maakte het wel goed met me om naar starbuks te gaan! Eindelijk weer geode koffie! Ja lieve vrienden als ik terug ben gaan we koffie drinken en wijn drinken en een goed biertje pakken! Hahahaha die dingen kennen ze hier helaas niet.. na een leuke dag weer terug naar huis en naar bed..
3 sept zijn we naar de oude stad geweest de 2 meiden ik en nog een kindje van de buren. Daar rond gelopen en nog naar een ander monument maar die had ik al met Gido gezien toen we daar waren ze hadden nu alleen een fontein show wat wel okay was.. verder niet spannende dag.
4 sept vloog in ik in de ochtend weer verder richting KL.. Daar aangekomen afgesproken met Ahmad. Samen wat gegeten en naar de film geweest. In de avond ben ik naar Yana gegaan die vriendin van me van de shootings. Had gelijk gevraagd wanneer mijn reclame stukje uit kwam van Panasonic maar dat wist ze nog niet. Blijkbaar zijn ze niet zo snel daar mee. In de avond wilde ik eigenlijk gaan stappen maar Yana was moe dus ben ik weer met Achmad wat gaan eten. Had eerlijk weinig zin om tegen iedereen te vertellen dat ik alweer in KL was. Ken nu zo veel mensen daar maar de dag erna moest ik alweer weg dus lasting om alles in 1 dag te plannen..
5 sept ben ik met Yana naar het winkelcentrum geweest om koffie te drinken en wat te eten. Daarna het zwembad ingesprongen om lekker te ontspannen! Heerlijk joh eigen zwembad hebben voelde gelijk weer aan als of ik een luxe leventje heb. Toch wel een droom om hier ergens te wonen in mooi huis met zwembad zodat ik elke morgen wat baantjes kan trekken. En wie weet kan ik nog wat doen met duiken hahahahaha.. Mis dat trouwens wel echt erg. Zou in Ambon duik spullen mogen lenen van een meisje die ik via Sonya kende maar die laat niks meer weten lekker dus. Terug komend op mijn verhaal van deze dag. Tja niet spannend Achmad heeft me opgehaald voor lunch en mij naar de airport gebracht. Moest weer via Jakarta vliegen en daar wachten want vloog pas in de vroege ochtend of late nacht is maar net hoe je t ziet. 2am ofzo.. wat is dat nacht of ochtend.. nacht denk ik dan maar he.. ;) Op die airport weer met military mannetjes staan praten om mijn tijd door te komen.. Verder nog met papa en mama gebeld en het vliegtuig weer ingestapt om in de ochtend aan te komen in Ambon. Waar Andy/ibo op mij stond te wachten geen Sonya die er normaal wel gewoon voor me is.. Maja was erg blij om Andy te zien  Hij heeft me bij het huis van Sonya afgezet. Mijn band met Sonya word helaas steeds minder aan het worden maja ben wel beetje klaar met al haar beloftes. Ja mama je hebt gelijk ben gek dat ik haar al zo lang blijf helpen.. Maar heb beloofd dat ik met haar die zaak zou op zetten dus wil graag mijn best doen. Haar stress en negatieviteid hebben alleen erge invloed op mij dus heb besloten om met Andy samen een appartementje te huren zodat ik daar kan slapen. Ook in het huis is het gewoon druk. Opa, oma, zoon, dochter 2 en soms 3 kinderen, Sonya en ik wonen er. Kan de slaapkamer deur niet uitlopen of die kinderen hangen al om mijn nek heen. Teken dat ze me leuk vinden maar soms is het leuk maar niet altijd. Sonya heeft een nieuwe plek voor haar café en is druk bezig om al haar papieren te regelen. Ik ga vaak niet mee omdat ik dan alleen in de auto zit te wachten want begrijp toch niet veel van .. Ook omdat ik nu het huis uit ben is ze beetje boos/ teleurgesteld in mij omdat zij natuurlijk verantwoordelijk is over mij, zij maar hier heen heeft gehaald. Nu ze me niet kan zien is dat erg lastig voor haar. Maar we hebben beide andere mening gekregen.. ik leef beetje meer mijn eigen leven, met Andy, soms military vrienden en nog wat mensen die ik ken, weer lekker met mijn gezondheid bezig in hoe verre het hier kan.. probeer wel maar 1x per dag rijst te eten en hard te lopen of training te doen. Ga maybe over 2 weken paar daagjes naar een ander eiland naar ouders van een vriend van mij en als ik terug kom ga ik nog naar een ander eiland met Andy dus wel super om zo af te sluiten.. :D Tel af om terug te komen nog minder dan zes weekjes! Het regent hier al de heeeeeele dag nou ja sinds ik in juni hier gekomen ben kan ik niet veel dagen herinneren zonder regen dus verwacht niet dat ik mooi bruin terug kom.. alleen me haar is licht maar dat weten jullie wel als je me volgt op fb en insta. ;) Weet ook niet of ik nog een ander verhaal ga schrijven after this one.. Leuker om het jullie te vertellen als ik terug ben! Dank je wel voor de leuke reacties en het lezen van soms nogal te lange verhalen. Hoop wel dat jullie het met plezier deden. Dank je wel lieve familie en vrienden voor het volgen van mijn verhalen. Hoogte punten en soms ook negatieve punten maar van alles heb ik weer veel geleerd. Ook de verschillende culturen, mensen en gewoontes die ik heb geleerd zal ik meenemen naar Nederland zodat jullie maybe ook wat van mij kunnen leren. Het was een jaar vol nieuwe ervaringen, uitdagingen, mooie momenten, nieuwe vrienden, adereline, advonturen, liefde, vrienden uit Nederland maar ook van reizen jaren geleden mogen zien en samenreizen, nooit te vergeten herrineringen, duiken, leer momenten, leven in het buitenland en vast nog veel meer. Maar alles in 1 woord geweldig! Blij dat ik weer mijn stoute schoenen heb aangetrokken en ben gegaan ookal ben ik 30, en wat papa zei toen ik jarig was. Hanneke je hebt een man nodig, ga trouwen en krijg kinderen.. Jaja komt goed. Heb nu weer een hele nieuwe levenservaring wat ik denk meer belangrijk is. Rest kan atijd nog okay liever voor mij 35 hahahhaha. We zullen weer zien hoe het leven gaat lopen. Eerst hier nog genieten, dan jullie in mijn armen sluiten, werken in oostenrijk terug naar Nederland, hopen dat Andy langs kan komen, bruiloft van mijn geweldige nichtje Annick en dan zien we wel weer.. ow ja. Geld sparen hahahaha..
Nou dikke kus aan jullie allemaal! Tot snel!
Kisses, loves Hanneke


  • 19 September 2017 - 13:42

    Anita:

    fijn dat je de verschillen ziet van daar en hier
    ga je waarderen wat je hier het nog niet zo slecht is
    zal blij zijn als ik je weer op schiphol zie
    ook als we maar 6 dagen samen zijn maar we gaan er leuke dagen van maken hanneke

    dikke kus en knuffel je moeder

  • 19 September 2017 - 17:54

    Pa:

    Ha Hanneke, hij roept toch ook van alles die pa van jou. Je bouwt nu herinneringen op en die neem je mee de rest van je leven. Die pakken ze je niet meer af. Ook met 30 heb je nog een heel leven om aan te bouwen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 63344

Voorgaande reizen:

15 December 2012 - 14 April 2013

Oostenrijk

30 Augustus 2011 - 13 September 2011

Bali

29 September 2010 - 30 November -0001

Backpack time!

Landen bezocht: