Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu Malaysia - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu

Malaysia

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

21 Oktober 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Malaysia!
8-10-2016 In Kuala Lumpur aangekomen! Van Gido afscheid genomen en in mijn eentje verder gegaan naar KL waar ik in travel hub guesthouse verblijf. Toen ik naar de wc ging was ik in paradise aangekomen.. wow wat een luxe! Ik had een normale wc, in had wc papier wat ik in de wc kon doen en kon zelfs gewoon doorspoelen! Damnn… Heb alleen maar bijna franse wc’s gehad en water ipv papier en als ik papier had moest het in de prullen bak en met een buckit met water moest ik de wc door spoelen.. HAhaha vet raar om het weer te doen om onze manier. Ook een warme douche met zelfs een regendouche erin! Ga weg en dat in een hostel! Die avond was er een gratis bbq dus kon gelijk aanschuiven. Heb gelijk veel leuke mensen leren kennen en tot laat gratis gegeten en gedronken. Was alleen zo moe want had maar 5u geslapen in 2 dagen. Maja als het gezellig is is het zonde om naar bed te gaan.
9-10-2016 Gefeliciteerd Sissy!! Benthe alweer een jaartje ouder. Gaat snel allemaal als je zo weg bent. Ik had deze dag met een jongen afgesproken die les geeft in KL om rondje te maken in de stad. Heb hem een paar x geprobeerd te bereiken maar no reaction. Had hem in Puala Weh leren kennen. Heb een gratis ontbijt genomen in het guesthouse wat bestond uit toast met jam en koffie of thee maar echt prima. Lang geen brood op als ontbijt dus kon er best van genieten zon simpel iets. Mijn laptop werkte niet echt dus van een ander meisje haar pc geleend om eindelijk even wat online te gooien. Ja dat hebben jullie gemerkt he :P Heb echt een te gekke tijd gehad in Sumatra met Gido. Omdat ik die jongen niet kon bereiken ben ik met 2 meiden gaan lunchen wat bestond uit roti met banaan en kaas. Ze hebben hier veel invloeden uit India dus veel lekker eten. Wel mooi elk land heeft weer zon zijn eigen specialiteiten. Leuk om alles te proberen ja ik en eten ;) wel op de save tour vaak hoor.  Terug in het guesthouse een jongen leren kennen uit Frankrijk die daar werkte en me wilde helpen met me computer te fixen. Wilde eigenlijk gaan slapen maar ben echt heel blij dat me pc weer werkt nu. Met hem en nog een jongen nog een drankje gedaan en toen toch maar even aar bed geweest. Dat werd gelijk 2u slaap. Had het echt even nodig! Toen ik wakker werd ben ik gelijk weer met 3 jongens voor het avond eten de deur uit gegaan. Had hun die avond ervoor bij de bbq leren kennen. Ja het gaat zo makkelijk als je in een leuke plek verblijft! En zelf ook open bent natuurlijk en zo als jullie weten is dat voor mij geen probleem.. Ben echt alleen de deur uit geweest voor eten en drinken die dag. Heb na het eten nog een drankje bij de bar gedaan in het guesthouse waar gisteren de bbq was omdat die jongen uit Frankrijk daar achter de bar werkte. Ik bestelde een bier en hij vroeg van wat voor cocktails ik hield. Uiteindelijk 3 gratis cocktails gekregen en verschillende shotjes. Tja altijd handig om met de bar man vrienden te worden ;) in de bar zag ik een jongen die ik van de bbq kende die met zijn beste vriendin aan de bar zat. Dat meisje had een locale vriend en daar waren weer vrienden van meegekomen. Dus bij hun aangesloten en voordat ik het door had was t alweer middennacht. Ze gingen uit en omdat t zo gezellig was ben ik meegegaan. Om 5.30u lag ik in bed en om 9.30u moest ik er weer uit maja we gaan gewoon door.
10-10-2016 Op weg naar Malacca om Chew Bin Yi op te zoeken die ik 4 jaar geleden in Thailand heb leren kennen. Na een trein (3,500 Ringgit) en een bus van (10,-) te hebben gehad en 2,5 verder te zijn stond Chew daar op mij te wachten. Ik herkende hem gelijk, echt zo super leuk! We zijn naar een guesthouse gegaan om mijn spullen te droppen en daarna heeft die me meegenomen om locaal eten te proeven. Nog een geschiedenis les gekregen over het stadje en veel rondgelopen. Nog een snack gehaald want ook dat moest ik proeven en daarna met een vriend van hem sate gaan eten. Was een soort fondue was. Een ronde tafel met in het midden een pot met sate erin. Hij ik het stond er van te kijken dat ik het niet te pittig vond. Ze hadden echt van allerlei dingen aan een stokje die je erin kon doen. Van een worstje, varken, vis, garnalen maar ook darmen, ingewanden en gewoon vega. Heb wel wat geproefd maar zeker niet alles :D Na t eten was is kapot en Chew moest ook weg dus ben lekker naar het guesthouse gegaan en eindelijk weer is mijn eigen ding kunnen doen. Was de enigste gast dus echt chill! Soms is het wel fijn om gewoon alleen te zijn je hebt altijd zoveel mensen om je heen nou ja in de toeristen plekken…
11-10-2016 Chew heeft me opgehaald voor ontbijt met de zelfde vriend van hem. Nasi Lemak gegeten rijst wat in kokosmelk gekookt is met specerijen. Ook een soort van brood op en nog wat roti. Toen ik de rijst kreeg begon ik eigenlijk gelijk met zijn handen te eten waarop Chew zei ja we hebben gewoon bestek. Maar ben het zo gewend van uit Indonesië om met mijn handen te eten, dat ik er niet eens over na dacht. Hahahaa oeps.. Hij moest die middag wat dingen organiseren met zijn vriend dus was weer alleen. Heb een rondje gemaakt door het stadje en toch mar bedacht om terug te gaan naar KL. Er zouden 2 mensen bij me in de kamer komen en dacht tja heb in KL veel mensen zitten die ik ken dus veelmeer zin in dan me weer voor te stellen enzo.. Dus weer in Kl aangekomen met oude bekende gegeten en weer een drankje gedaan.
12-10-2016 Met Stef afgesproken meisje die ik uit Bali kende om rondje te doen in KL. Naar een butterfly park gegaan, botanic garden, twin towers en bij haar guesthouse gezeten om onze volgende bestemming te checken. We gaan samen Maleisië doen. Heb wel bij mijn guesthouse gegeten met de mensen die ik daar kende en daarna weer bij ons in de bar een drankje gedaan. Het was ladies night dus ja wie ben ik die dan nee kan zeggen. Wat wel een stuk slimmer was geweest.. Zijn naar Bukit BIntang gegaan waar een bar street is. Was echt veelste snel dronken en uiteindelijk alleen terug gelopen in de midden van de nacht nou ja ochtend. Was om 6u thuis en voelde me echt kut. Maja was leuk gehad! De locals vinden het allemaal super leuk als je met ze danst en ik ook!
13-10-2016 Weer veelste vroeg wakker met een dikke koppijn eten gaan scoren en op zoek gegaan naar een duikwinkel. Als ik me duikmaster wil gaan doen heb ik echt een duikcomputer nodig en volgens Agi was KL een perfecte plek omdat het goedkoop was. Uiteindelijk ben ik geslaagd met alles! Zo happy! Een duikcomputer, wet suite, schoenen en een surf shirt gekocht. Dag geld! Pfff dat was wel lastig maja in europa zou ik echt zeker heel veel meer geld kwijt zijn.. Nog met Stef gezeten voor onze reis. Ze zei dat er 2 meiden naar Carmen Highlands gingen de dag later wat ik wel een goed plan vond. We wilde eerst naar de eilanden gaan voor duiken maar dat kan daarna ook nog. De eilanden zijn nog open tot 31 okt en dan gaan ze dicht ivm het orkaan seizoen. Nou bus ticket geboekt en hostel dus dat was ook weer geregeld. Was pas laat terug in mijn guesthouse en had wat noodles van de straat meegenomen als take away en in de bar opgegeten. Waar gelijk iedereen weer vroeg of ik op stap wilde maar na mijn avond er voor heb ik heel verstandig nee gezegd en ben ik op tijd naar bed gegaan.
14-10-2016 Na een onrustige nacht slapen heb ik de trein genomen naar het busstation in KL. Daar Stef weer gemeet en nog een Ned en Duits meisje. Samen de bus genomen naar Carmen Highlands. De bus zou er 4u over doen maar net als normaal werd dat 6,5u. Soms denk ik echt van damnn had ik maar een motor gehuurd en daar mee rond gaan rijden heb t idee dat ik dan echt sneller kan zijn..In Carmen was t mega koud denk 18 graden, ben dat echt niet meer gewend hoor. Was blij dat ik een lange broek en trui had gekocht. DE andere spullen had ik aan Gido mee terug gegeven omdat te zwaar en te groot waren. In ons guesthouse aangekomen spullen gedropt en op zoek gegaan naar eten. Toen gekeken voor een scooter voor de dag erna, terug naar guesthouse, douche genomen, mensen gekletst, weer weg gegaan voor dinner, rondje gelopen door het dorpje, naar bed en proberen te slapen.
15-10-2016 Sochtends weer genoten van me gratis ontbijt wat weer bestond uit toast met jam. Wat nu wel weer me strot uit komt.. Met de scooter omhoog gereden naar de tea plantions viewpoint. Daarna een weg ingereden voor een andere viewpoint maar die weg was echt verschrikkelijk. Stef zat achter op en ik had een schakel brommer maar met 2 kwam ik amper omhoog dus schakelde ik terug naar 1 maar toen kwam me voorwiel omhoog. Hahahaha oeps.. Stef durfde gelukkig nog wel achter op dus maar in zijn 1 omhoog blijven rijden. Weg was verschrikkelijk maar toch aangekomen daar 2km gelopen naar een uitkijkpunt maar er waren te veel wolken dus eik niks gezien. Terug op de verschrikkelijk weg en verder gegaan terug naar het dorpje voor lunch. Naar een ander viewpoint gegaan en toen terug gereden voor een hike naar de berg Gunung Jasar track 10. De meiden vonden dat ik de berg op rende terwijl ik zelf dacht datik geen conditie meer had. :D Hahaha gelukkig hadden we daar wel een uitzicht, niet bijzonder maar ja ben verwend zullen we maar zeggen.. In de avond heb ik fish and chips op. Even wat anders dan al die curry’s en naan, roti en rijst. Zo grappig. In elk land waar ik aan kom ben ik weer blij dat ze ander eten hebben maar als je er dan weer even bent ben je er ook weer zo op uit gekeken. Toch echt een luxe dat we in Ned zo gevarieerd kunnen koken.. Mis dat echt lekker zelf wat klaar maken elke dag wat anders..
16-10-2016 Met de meiden op naar Penang. Een meisje uit Zwitserland leren kennen en met haar afgesproken om naar haar guesthouse te gaan. Stef ging met de andere naar een guesthouse maar die vond ik veelste duur. Heb liever minder luxe en goedkoper dan luxe en duur. Tevens had ik niet zon goed gevoel meer bij Stef. Ze is 23 jaar en merk dat toch wel aan haar.. Dat meisje Anina uit Zwitserland is 31 en dan lig je toch meer op 1 lijn.. Had een guesthouse voor 18 ringgit dat is 3,90 per nacht zonder ontbijt. Die middag zijn we samen naar de sportschool gegaan. IK voelde me echt weer goed. Weet niet slik een malariapil 1x per week. En heb t idee dat ik daar door soms wat minder opgewekt ben dan normaal en sneller moe ofzo.. dat ding heeft nog al wat bijwerkingen.. Dus heerlijk om even weer te sporten gedachten op 0 en ff met die gewichten knallen. Heb ook al tijdje last van me rug dus dit is wel weer goed ervoor ook! Liepen na het sporten langs een Tattoo shop en dacht boeie loop gewoon naar binnen. Wilde een tattoo in Joyakarta laten zetten maja dan moet ik daar weer heen vliegen en zit hier toch een paar dagen en is slecht weer dus voorlopig niet veel zon of zee dus perfect. De vrouw van 1 van de jongens kwam eraan want die zou meer van mijn style zijn. Toen ik haar zag dacht ik JA, jij mag mij tatoeëren! Wil een uitbereiding van mij zij die door loopt op mijn boven been met mandala, henna en bloemen. Deze chick gaat free hand tattoo zetten. Dus gewoon uit losse pols gaat ze op mijn been tekenen ipv op een stencil eerst. Super vet! Afspraak gemaakt voor over 2 dagen en daarna bij een lokaal tentje gegeten en gedronken en richting bed gegaan.. OP naar de volgende dag!
17-10-2016 Met de bus naar Penang Hill gegaan met Anina om deze te beklimmen. We zouden er volgens de receptie en de mensen bij het startpunt 2 tot 2,5u over doen. Nou wij waren binnen 1.10u boven en hebben we zelfs nog een korte pauze gehouden.. Dus of we zijn nog mega fit of die andere enorm traag. We hadden helaas geen uitzicht omdat het te mistig was.. maar trots op ons zelf dat we zo snel naar boven zijn gegaan. Daar rondje gelopen en konden volgens die mag van de trein die omhoog en naar beneden de berg op gaat gratis terug naar beneden. Daar aangekomen moesten we een ticket kopen om er uit te gaan. Belachelijk weer dat ze beide andere dingen zeggen maja zonder te betalen konden we niet weg.. vanuit daar naar een tempel geweest wat rond gelopen en fotos gemaakt. Terug naar het guesthouse en even opgefrist en weer de bus gepakt naar het nationaal park voor de volgende hike. We wilde naar monkey beach maar het was al laat en werd best wel snel donker. We hadden al wat apen gezien op het strand dus besloten om toch maar terug te gaan. Daar wat gegeten en weer de bus in. Waren om 22u weer terug in het guesthouse en maar gaan slapen want de dag erna weer genoeg plannen. Was weer heerlijk om zo lekker actief en in de natuur te zijn.
18-10-2016 Op tijd weer de wekker om met Anina naar de sportschool te gaan. Weer heerlijk work out gedaan. Alles deed nog pijn van de andere dag. Ben even een half uurtje gaan liggen want die middag is Tracy begonnen te deel van me tattoo. Heb nog wel geluncht van te voren met Anina white curry soup met noodles en zeevruchten en dieren. Niet mijn ding dacht ik maar omdat het zo pittig was proefde ik de mosselen,garnalen en andere dingen niet echt.. Tracy was een uur te laat omdat ze de kinderen moest ophalen onverwachts. Die dag 5,5 gezeten. Na me tattoo met Stef afgesproken omdat ze de dag erna naar thailand zou gaan. Nog gedag gezegd en naar bed gegaan.
19-10-2016 Werd niet lekker wakker diaree en extreem moe. Heb tot 12u in bed gelegen en daarna toch maar uit bed gegaan om te eten en terug naar de tattoo shop. Voelde me honds beroerd maja had niet zo veel tijd en wilde die tattoo af krijgen. De eerste dag had ze een mandala gemaakt en vandaag zou de verder gaan met haar free hand tattoo henna. Toen ze aan het tekenen was kreeg ik een zweet aanval en ben ik maar gaan liggen. Toch maar begonnen met tatoeëren gewoon door zetten! Voelde me na tijdje gelukkig weer een stuk beter en hebben ondertussen met zijn alle tracy, ik, receptie en nog een artist een hapje gegeten. En gelijk weer verder gegaan.. Na 6u deed het wel echt weer vet pijn. Me huid was lekker geïrriteerd maar ze wilde het af maken omdat ik de dag erna weer naar KL zou gaan. Ze had helaas geen stok voor me waar ik me tanden in kon zetten en ze wilde me ook geen blauw oog slaan zodat ik ergens anders pijn zou hebben. Dus ik heb het nog een uur volgehouden tot het einde maar vraag me niet hoe. Denk dat als jullie mijn gezichts uitdrukkingen zouden zien echt in de lach zouden schieten..Maar het eind resultaat mag er dan wel zijn! Ben echt heel blij. Heb haar de vrije hand gegeven om te doen wat ze wilde. En dat kun je zien heel mooi gedetailleerd en goed werk. Ze wilde eigenlijk mijn hele been doen tot aan mijn voet wat me wel echt een vet idee lijkt maar ik even geen geld voor uit wil geven. Het heeft me met me duikspullen en tattoo wel echt veel gekost maja dat waren 2 grote dingen van me lijstje die ik nu wel kan afstrepen hebben we dat maar gehad zullen we zeggen.
20-10-2016 werd gelukkig niet echt ziek wakker wel weer erg vermoeid. Zon tattoo van zon lange sessie vraagt veel van je lichaam. Het is ook best wel normaal om koorts te krijgen na zoveel uur. Ben gaan ontbijten en vooral ontspannen voordat ik opgehaald werd door de bus naar KL.we zouden om 15u vertrekken maar net als gewoonlijk werd dat 4u. want de buschauffeur was nog even aan het lunchen. Als ik dat wist was ik met hem mee gegaan want ik heb me lunch ook overgeslagen.. nou ja had een brunch vandaag :D Van de mini bus naar een grote bus, gelukkig zijn de wegen hier extreem goed net als in europa. Dus was en chille weg terug naar KL. Daar aangekomen eten gehaald op straat en in de bar van het guesthouse opgegeten waar ik al de medewerkers weer zag, voelde als thuis komen beetje. Mis het wel stabiliteit op 1 plek. Dus kijk uit naar de philipijnen. Blijft nog even paar dagen hier in KL zodat me tattoo kan rusten en dan op naar borneo.

  • 21 Oktober 2016 - 11:15

    Anita:

    wat een verhaal weer je zult me wel een zeur vinden maar slaap eens wat meer en luister naar je lichaam
    Knap dat ze van alles proeft was vroeger wel anders
    je tatoo is inderdaad mooi geworden maar heel je been vind ik te
    dat je zo beroerd voelt kan best van je malaria pil zijn
    pas een beetje op jezelf hanneke
    groetjes je moeder

  • 23 Oktober 2016 - 12:13

    Floortje:

    He zus,
    Wat ben ik trots op je na het lezen van dit stuk. Natuurlijk heeft mama gelijk maar je moet idd ook genieten. Lastige keuzes.
    Super om steeds zo gedetailleerd je verhalen te lezen!
    Goede reis verder sissy! Love you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 696
Totaal aantal bezoekers 63458

Voorgaande reizen:

15 December 2012 - 14 April 2013

Oostenrijk

30 Augustus 2011 - 13 September 2011

Bali

29 September 2010 - 30 November -0001

Backpack time!

Landen bezocht: