Einde Java :( - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu Einde Java :( - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu

Einde Java :(

Door: Hanneke Beune

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

17 September 2016 | Indonesië, Batavia

Het is alweer 16-9 dat betekend dat ik bijna 3 weken aan het reizen ben nu. Het voelt alleen heel anders. Omdat ik steeds maar 2/3 dagen met dezelfde mensen ben en al zoveel heb gedaan. Ben gisteren terug gekomen uit Karimunjawa, wat echt de meeste chille plek is tot nu toe. Het is er zo onspannend, geen stress en vooral veel chillen! Met de heen reis Merle een Duits meisje leren kennen en Tom een engelse jongen. Hebben met zijn alle tegen elkaar aan liggen slapen zo ver dat kon. Zijn om 23u vertrokken en zijn rond 15u aangekomen bij het eiland. Merle had een hostel geboekt dus zijn we met haar meegegaan. Gelukkig hadden ze nog kamers over. Heb met haar een kamer gedeeld voor 150.000 roepia dat is rond de 10,- wel hadden we koud water met douche en veel stroom uitvallen maar dat werd van te voren al gezegd tegen ons. Hebben die middag niet veel gedaan vooral ontspannen en naar het strand geweest. Tono de jongen van daar wilde een tour met ons doen maar dan hadden we 10 mensen nodig. Nou dat ik natuurlijk zo geregeld! Hadden een nr van Duits koppel die we op de ferry hebben leren dus die gesmst, onderweg naar t strand een Ned. Jongen aangesproken die ook mee wilde en uiteindelijk bij de vis market gaan eten en daar nog een Duits koppel meegevraagd. Tono had ook nog 2 meiden uit USA die mee gingen dus zo gezegd zo gedaan! Dat is wel echt het leuke aan reizen echt gaat zo makkelijk mensen aanspreken, vrienden maken erg gezellig alleen het constant afscheid nemen is wel lastig helemaal als het wel klinkt met bepaalde mensen maar die dan een andere kant op gaan dus ja dan houd het op. Heb denk ik al wel 20 mensen uitgenodigd dat als ze naar Ned. komen even wat moeten laten weten zodat ik vrij kan houden voor ze en ze bij mij kunnen blijven. :D Dat betekend dat ik ook al veel gratis slaap plekken heb over de wereld heen! :D Altijd handig voor keer weekendje weg ergens heen en gezellig natuurlijk! Ga ook in Maleisië 2 mensen opzoeken die ik van het reizen van 4 jaar geleden ken en in ook in Tailand dus echt onwijs leuk!
Onze 2e dag nou ja eigenlijk de 1e dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we het eiland gaan verkennen. Naar uitkijk punten geweest, stranden, en door veel lokale dorpjes gereden. Het eiland zelf is niet heel groot maar het geeft een onwijs relaxte sfeer waardoor ik me echt heel fijn voelde. Hebben die avond de zonsondergang vanaf een uitkijkpunt bekeken wat weer mooie plaatjes heeft opgeleverd. Toen weer bij de vismarket gaan eten, inktvis met rijst. Je mag ze vers uitkiezen en dan maken ze hem voor je klaar zoals je wilt. Super lekker. Jaja ik en vis ;) Als ik terug kom vind ik maybe sla nog wel lekker :P
De 2e dag zijn we dus met al onze bij elkaar geraapte mensen met Tono meegegaan voor een snorkel trip rond de eilanden. Moesten eerst 1,5u varen naar de eilanden ten oosten van Karamunjawa. Daar gesnorkeld en het eiland beklommen om zo over de andere eilanden te kijken. Toen naar het volgende eiland gevaren waar we een heerlijke lunch kregen met verse vis van de bbq, rijst, noodles, tofu, meloen, ananas en kokosnoot. Daar nog gesnorkeld en als laatste naar een soort van zandbank gevaren waar ook veel koraal en kleine visjes waren. Had het wel wat kleurrijker verwacht maar dat nam niet weg dat het een onwijs fijne dag was. Met privé stranden, goed eten, leuke mensen en sun burn hahahha. Omdat er verder op het eiland bijna niks is zijn weer bij de vismarket gaan eten. Er was ook wel een restaurant met pizza en burgers maja op een eiland moet je maar vis eten denk ik zo. Na het eten nog een biertje gedronken in het hostel. Iedereen ging al vroeg naar bed omdat ze moe waren van de trip. Ik was ook moe maar Tono ging gitaar spelen en zingen en iemand anders met de drum dus heerlijk daar bij gezeten en tot laat in de avond/nacht met hun gezongen gepraat en gelachen. Na 3uur slaap weer opgestaan om mijn ferry ticket te kopen. Toen op zoek gegaan naar ontbijt. Sprak een vrouw aan waat ik kon eten(makan) en ze zei dat ik achter op haar scooter mocht gaan zitten. Geen idee waar we heen gingen maar uiteindelijk bij een lokale markt uitgekomen waar ik heerlijk wat eten heb ingeslagen voor de trip terug naar Yojakarta. Ze wachtte op me en heeft me daarna weer bij het hostel afgezet. Echt zo lief, de mentaliteit van hun kunnen wij als Nederlanders nog echt wat van leren! Baalde dat ik na zon korte tijd alweer weg moest maar het was niet anders, moest door gaan want Gido is de 16e vandaag dus in Jakarta en die gaat voor 3 weken met mee reizen. Ben de 15e om 7u met de ferry vertrokken en om 12u in Jepara aangekomen. Daar om 12.45u met de minibus vertrokken naar Yojakarta waar ik uiteindelijk om 20.50u aan kwam. Ja hele dag reizen dus.. maja vlucht was duur en had toch nog dag over. In Yoga aangekomen voelde ik me gelijk weer thuis. Omdat ik er al 5 dagen heb gezeten kende ik de weg en in Sae Sae mijn hostel aangekomen werd in door Boy de eigenaar gelijk met een knuffel ontvangen en uitgenodigd om met hun mee uit eten te gaan bij de mediterraan. Na al die dagen vis en rijst leek me dat een heel goed plan. Ik dus spullen gedropt en snel parfum op gedaan en achter op de scooter gesprongen. Daar met een groep heerlijke pizza, rode wijn en chocolade fondant op! Even een duur etentje maar wat kan ik er van genieten! Pfff de rode wijn gaf zulke mooie smaken in me mond, de pizza proefde naar meer en de chocolade fondant met vanille ijs, nou dat kan ik niet beschrijven.. Goddelijk! Hahahha. Na het eten weer met mijn vriend Aflin biertje gedronken wat weer leuk was om bij te kletsen. Wel grappig want als je met zon lokale jongen mee gaat kijkt iedereen je gelijk aan van ooeeeee nieuw vriendje. Zie je hem alweer. Ja gewoon gezellig!
De 16e trein om 9u genomen naar Jakarta. Weer 8u reizen, dus slapen, van het uitzicht genieten en series kijken. Zit een man naast me van 39 die echt zijn best doet om elke keer een gesprek an te knopen maar bijna niet uit zijn engelse woorden komt. Zo lief want hij blijft maar praten terwijl k eigenlijk gewoon wil slapen. Dat maakt zon trein reis wel weer super leuk. Als ik in Jakarta ben ga ik naar hostel Six Degrees en daar meet in GIdo. Gelijk even een vliegticket fixen voor naar Jambi waar we waarschijnlijk bij de vader van Boy de eigenaar van Sae Sae hostel kunnen blijven slapen en ons kan komen ophalen van de airport. Die moet ik vanavond ook nog even een berichtje sturen. Echt leuk als dat door zou gaan. Vanaf daar willen we door naar het National park. Hopen dat Gido niet te veel jetlag heeft.. Wel dubbele gevoelens om nu met iemand samen te reizen omdat je eerst van niemand afhankelijk bent en geen tijdslimiet hebt. Maar ook weer fijn om even wat meer stabiliteit te hebben dus het heeft weer 2 kanten.. Nou ik ga me ogen maar sluiten en op naar Jakarta! Mag nog 6,5! :D ;)
Zo het is 17e en Gido is aangekomen en hebben gisteren gelijk onze vlucht naar Jambi geboekt. Waar we vanmiddag heen vliegen. Straks nog even de vader van Boy van Sae Sae hostel bellen om te vragen of hij ons kan komen ophalen en bij hem kunnen blijven slapen.
Zo ff het chaotische Jakarta in en even lopen. Na 2 dagen alleen maar 12-9u reizen per dag ben ik er wel weer beetje klaar mee en mijn rug ook.. Dus lekker de tijd genomen voor vandaag.
See you next time!!

  • 17 September 2016 - 22:21

    Anita:

    hanneke wat is het heerlijk om het te lezen hoe jij alles beleefd
    Hoe je met andere mensen omgaat en hoe je van eten kunt genieten
    Maar dat je sla lekker gaat vinden geloof ik niet
    Meid geniet, proef, kijk , ondervind ,en zeker blijf jezelf
    heel veel genot van alles, neem alles in je op

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 771
Totaal aantal bezoekers 63462

Voorgaande reizen:

15 December 2012 - 14 April 2013

Oostenrijk

30 Augustus 2011 - 13 September 2011

Bali

29 September 2010 - 30 November -0001

Backpack time!

Landen bezocht: