Laatste deel van Vietnam! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu Laatste deel van Vietnam! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu

Laatste deel van Vietnam!

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

11 April 2012 | Thailand, Bangkok

Hey iedereen!

Daar zijn we weer! De kleren waren op tijd klaar en de schoenen zaten prima! Loes een Ned meisje wat ik in Sapa heb leren kennen kwam ik in Hoi An tegen. Toen ze mee ging om mijn schoenen op te halen nog vette sneakers gezien dus beide maar een paar laten maken! Ja ik weet het, hoe neemt dat meisje toch alles mee.. ;-) Extra kilo's worden handbagage denk ik maar en hopen dat ze er niet naar kijken.. Die avond de bus genomen naar Nha Trang, voelde me in de bus niet lekker omdat mijn maag de hele tijd rommelde. Na een rot nat nacht in de bus die ook nog is stonk omdat het had geregend en veel zittingen nat waren. Aangekomen in Nha Trang waar we ons ticket moesten om boeken naar Dalat. Daar overgegeven maar was wel gelukt met de bus! Dus 2uurtjes wachten daar en weer verder met de bus trip.. pff wat een lange reis was dat maar na dat alles eruit was de hele weg naar Dalat kunnen slapen! Daar aangekomen stopte we een hotel waar we maar gelijk een kamer hebben genomen. Onze easyriders (motorrijders) stonden al te wachten op ons bij de bus om naar een ander hotel te gaan. Maar was zo blij dat ik er was dat we met hun later hadden afgesproken om de tour te bespreken. Op bed gaan liggen en als een blok in slaap gevallen. Die middag met de mannen mee gegaan naar hun hotel om de tour te bespreken. Het zag er allemaal goed uit en goede referenties. Dus maar daar geboekt en weer terug gegaan naar bed. Heb die hele dag verder geslapen..
De volgende morgen de 4de April met onze motorrijders Hinh (27jr) en Khoi (32jr) achterop gesprongen nadat ze onze tassen achterop hadden gebonden. Eerst hebben we Dalat verkent. Crazyhouse, old railway station, french village en een pagonda gezien. Toen naar de country site gegaan waar we getopt zijn bij een koffieplantage, bloemen farm, silk processing, elephant waterval en nog een pagonda. Daar had ik de motor van Hinh mijn rijder gejat om te laten zien dat ik ook kon rijden. Toen door de bergen naar onze homestay gereden. Echt een hele mooie omgeving, worden veel groentes verbouwd in deze omgeving wat de bergen mooie verschillende groene kleuren geeft. Bij de homestay aangekomen en daar onze spullen in de kamer gelegd. De familie waren de ouders van Hinh en de rest van de familie. Met de zussen en nichten het eten klaar gemaakt en met de mannen aan tafel hotpot gegeten. De vrouwen en kinderen aten tussendoor wat aan een andere tafel. Er ging wat bier en happywater (ricewine) door heen dus werd een gezellige boel. Na het eten hebben de vrouwen de afwas gegaan en hebben we voor het huis nog wat zitten kletsen en Hinh op zijn gitaar gespeeld. Had mijn laptop nog gepakt voor de foto's en toen kwam zijn neefje van 2 naast me zitten. Met hem spelletjes op mijn laptop gespeeld tot vervelends toe maar hij was helemaal blij dus daar doe je het dan voor. Was echt een schatje!
De 5e na ons broodje met ei weer verder gegaan met de motor. Deze dag was wat minder omdat we door veel grote dorpjes reden en niet veel van de natuur zagen. Nog naar een mushroom farm geweest en gezien hoe ze ricepaper maken. Toen we ver voor lagen met rijden op de andere heb ik gezegd dat ik wilde rijden omdat ik me die dag een stuk beter voelde dan ervoor. Hij vond het prima en zijn van plek geruild. Hehe echt lachuh hij had nog nooit bij een vrouw achterop zijn eigen motor gezeten. :-D Hinh vond het heel relaxt en bij onze volgende stop de Dambri waterval weer gewisseld van plek. Vandaar uit terug gereden naar het stadje Bao Loc waar ons hotel was. Ze waren we weg kwijt dus hebben een extra city tour gehad. We hebben een heerlijke warme douch genomen, hadden zelfs een hoekbad erin zitten en toen met de taxi naar een restaurant gereden. Noedels op en met de taxi terug. Danila wilde nog wat gaan drinken maar er was niet veel. Bij karaoke aangekomen maar ze hadden alleen private rooms. Toen was er in een kamer geluid dus zijn daar binnen gelopen met 1 van onze rijders en met hun een liedje gezongen. Ik voelde me naar 3 bier weer niet lekker dus eerder mijn bedje ingekropen.
Die nacht hele tijd naar de wc gemoeten dus amper een oog dichtgedaan van de buikkrampen. Heel fijn om te weten dit hé;) De volgende morgen wat pillen op en gaan met die motor! Lekker de stad verlaten en ingeruild voor natuur. Naar een dorpje in de bergen gereden Minority village. De mensen daar zijn donkerder getint dan waaraan je kunt herkennen dat ze uit een ander stadje komen. Nog een waterval gezien langs een dragon fruit plantage geweest. Gezien hoe ze de rijst werd verbouwd en een cashew nut boom bekeken. Toen in Mui Ne aangekomen en nog naar de zandduinen geweest. Was heel mooi maar zijn er maar ffkes geweest. Toen een guesthouse gevonden en afscheid genomen van onze mannen. Ze moesten gelijk door dus geen drankje meer kunnen doen helaas. Ff lekker rustig in de kamer gezeten en een hapje gegeten. Toen nog tegenover het restaurant naar een voorstelling gaan kijken en toen kwam ik Loes weer tegen die ik in Sapa ad ontmoet. Dus super leuk! Zij had mijn sneakers meegenomen uit Hoi An dus gelijk meegelopen en gepast. Ze zijn echt geweldig!!
De 7de met Danila naar het strand geweest en heerlijk niks gedaan eindelijk weer is! Die middag nog wat op internet gezeten en gezellig geskyped met de familie! Wilde mijn busticket reserveren naar voor de 9de kwam ik bij mijn office aan en kon ik alleen in de middag en als ik in de ochtend wilde gaan moest ik een ander ticket kopen omdat het via een andere maatschappij was. Echt weer belachelijk! Ik Loes en Liza op de hoogte gebracht omdat ik met hun de 9de naar Saigon ga en dan samen daar 2 nachten blijf. Niet echt handig als je dan in een andere bus zit dus toen heeft Liza de volgende ochtend een de bustickets voor ons 3en gekocht. Was weer 6 dollar extra terwijl ik gewoon een kaartje had. Maja wat moet je een halve ochtend doen hier en dan s' avonds weer een guesthouse zoeken nog.. Nope geen zin in dus ja... Die avond visje met aardappeltjes op en naar bedje gegaan.
Deze dag nam ik afscheid van mijn Italiaans reisgenootje Danila omdat zij de bus in de ochtend nam naar Saigon. Ik heb mij daarna aangesloten bij Loes en Liza en met hun nog een dagje strand gedaan. Heerlijk dit! Echt mega veel kiters waren er op de zee dus flink wat vermaak om naar te kijken! Sommige sprongen echt hoog en wij lagen mooi op een bedje bij het resort om hiervan te genieten. Lekker in het zwembad gezwommen en met zijn 3en uiteten geweest. Nog als toetje een heerlijk vers gebakken wafel op, die echt verrukkelijk was!
9-4-2012. Op naar Saigon de grote drukke stad!
Na onze busrit kwamen we aan in Ho Chi Minch city. Er stond gelukkig een stel dat een kamer had geboekt in een guesthouse dus zijn ook maar met hen meegelopen. De kamer was 7dollar pp. voor 3 personen, dus prima. Beetje duur maar had niet anders verwacht in de stad. Ff alles gesetteld en een rondje door de stad gewandeld. Al gelijk een veel betere indruk dan Hanoi! Veel gezelliger omdat er niet alleen maar kleine smalle verdwaal straatjes zijn maar mooie grote wegen met parken en bomen! Ons guesthouse zat in een klein straatje waardoor we er en paar keer voorbij zijn gelopen toen we terug liepen. Op straat heerlijk gegeten en daarna een drankje op! Dat drankje bleef natuurlijk niet 1 drankje maar een paar en een cocktail! Heerlijk! Top avondje gehad met Loes en Liza. Eindelijk weer een keer gedanst en die red bull van hier is echt heel sterk dus was niet moe te krijgen! De volgende morgen hadden we alleen een trip geboekt naar de tunnels die hier gebouwd zijn tijdens de oorlog. Dus met weinig slaap erheen gegaan. Het was erg indrukwekkend om te horen hoe de mensen geleefd hadden tijdens deze oorlog. De oorlog heeft in totaal 10 jaar geduurd van 61 tot 71 en ervoor en erna waren er ook al wel dingen aan de gang. De amerikanen trokken zich echt pas terug op 13-4-1975. Ze hebben 250km aan tunnels onder de grond liggen. De mensen verbleven hier overdag en in de nacht kwamen ze eruit voor voedsel te vinden. Er zijn in totaal 3 lagen tunnels, 1ste op 3m diepte waar ze leefde, 2de op 5m voor vluchten en 33 op 9m diepte voor noodsituaties. Ben zelf ook in een tunnel gekropen maar echt heel klein en vooral donker en heel benauwd. Ben 40m erdoor gelopen, met gebogen rug en je kon je ook niet keren! Was echt helemaal bezweet toen ik eruit kwam omdat het echt zo benauwd was daarin. Gelukkig waren er nog lampjes geplaatst maar je kunt je niet bedenken dat ze daar echt in geleefd hebben. Ook veel vallen gezien die ze maakte van bamboe. De kogels maakte ze van bommen die de amerikanen hadden afgevuurd. Van daar uit naar het War museum gedaan. Waren allemaal kapot van het niet slapen maar het was zeker de moeite waard. Echt heel erg indrukwekkend! De amerikanen hadden bommen met gas wat ze de orange agent noemen. Deze bommen werden afgevuurd waardoor de mensen het inademde. Hele steden konden hiervan dood gaan. De oorlogsslachtoffers die het overleefd hebben en daarna kinderen kregen, hadden kans op een kind wat niet goed was. Te korte armen, benen misvormt of gehandicapt. De foto's die in dit museum hingen waren echt ingrijpend! Je zag hoe de kinderen en nu uitzagen maar ook de foto's hoe mensen gedood werden en de angst van de mensen op de gezichten die aan het vluchten waren gaven je kippenvel over je hele lichaam. Hierna een rondje gelopen door de stad en weer gaan eten bij hetzelfde tentje op straat. Ze herkende ons nog, erg leuk! Er Wonen in Saigon zo'n 9miljoen mensen en er zijn 7miljoen scooters die door de straten heen crossen. Je kunt dus wel bedenken wat een gekkenhuis het is! Heb nog nooit in mijn leven zoveel scooters gezien. Gelukkig hebben ze hier niet hele waterbuffels en varkens achterop de scooter, en niet met 4en erop maar vaak gewoon 1 op 2 personen. Ze kennen geen regels maar er zijn wel stoplichten wat het nog een beetje regelt. Die avond mijn verblijf in Bangkok geregeld en weer een sollicitatie verstuurd. Ja dat moet ook gebeuren als je op vakantie bent helaas..
De 11de gingen Loes en Liza in de ochtend weg. Loes ging verder naar Bali en Liza terug naar Nederland. Waren een paar leuke dagen met hun dus weer jammer om afscheid te nemen. Ik kon gelukkig nog even blijven liggen. Heb eerst nog gauw wat gewassen en toen terug in bed gekropen. Kon niet echt slapen maar was wel moe dus maar beetje gedut. Die ochtend en middag heerlijk in het park gezeten waar een man uit Spanje tegen me aan begon te praten. Hij kreeg een Engelse sms die hij niet begreep van zijn vriendin. Er stond in dat die egoïstisch was i.v.m. geld geven. Tja al die vrouwen zijn hetzelfde! Uurtje met hem gepraat en toen gezegd dat ik moest gaan lunchen omdat ik die middag naar de airport moest. Toen stelde hij voor om mij te trakteren dus samen een hapje gegeten. Hij was 57jaar en woonde nu in Madrid maar als hij terug ging ging die in Malaga wonen. Heerlijk gegeten en toen afscheid genomen. Nog wat lekkers gehaald bij de bakker voor in het vliegtuig en toen de taxi genomen naar de airport. Ik vloog om 17.45 en kwam om 19.15u aan in Bangkok. Dus een vlucht van 1,5u. Heerlijk geen ijl lange bustrip! Nog luxe vlucht ook met eten erbij! Mijn bagage was wel 21,7kilo.. Oeps mag maar 20 hebben en had al mijn schoenen al in mijn handbagage zitten. Dus GEEN souverniers meer kopen! In bangkok aangekomen de airport trein gepakt, daar 4 gasten uit Taiwan leren kennen die mij geholpen hebben met de weg. Na de trein naar een ander station gelopen voor nog metro te pakken en toen achterop de scooter gesprongen voor naar mijn hostel. Slaap in een dorm met 6 mensen. Nu zijn er nog maar 3 dus 4 totaal. Nog 3 Belgen ontmoet en daar alles van Cambodja, Loas, Thailand en Vietnam voor op papier gezet waar ze natuurlijk heel blij mee waren! Morgen trip regelen voor duiken en dan met die vriend van mij uit Cambodja meeten. Maybe nog nog een ander guesthouse vinden omdat deze wel echt ver weg is van de stad. Maar voor zo heerlijk slapen hoop ik! Tot volgende week waarschijnlijk. Morgen moet ik eigenlijk ook even mijn ticket omzetten voor mijn vluchten naar huis. Maar vervelend dat dit zo ver weg is van alles en dus niet alles bij de hand heb om te kunnen regelen. Maja zien wel hoe het loopt! De 13de begint het water nieuwjaar dus nog ergens eigenlijk een waterpistool zien te vinden! Wordt echt lachen!

See ya Soon!

Greatz Kisses Hanneke

jaja lang verhaal maar anders vervelen jullie jezelf he!

Foto's komen snel! Daar zijn ze dan!
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.421957077831167.123802.100000506350111&type=1&l=7c64b27586

  • 11 April 2012 - 19:00

    Je Zus:

    Je bloemkoolschotel zal klasr staan als je thuis komt! Xx

  • 12 April 2012 - 07:53

    Pa.:

    Goh wat zal dat wennen worden straks weer gewoon thuis. Wat een rust ook.
    Blijf je hier ook oefenen met 20 kg. op je rug? Je zult wel sterk geworden zijn.
    Groet pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 63456

Voorgaande reizen:

15 December 2012 - 14 April 2013

Oostenrijk

30 Augustus 2011 - 13 September 2011

Bali

29 September 2010 - 30 November -0001

Backpack time!

Landen bezocht: