Malaysia part 2 - Reisverslag uit Ranau, Maleisië van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu Malaysia part 2 - Reisverslag uit Ranau, Maleisië van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu

Malaysia part 2

Door: Hanneke Beune

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

09 November 2016 | Maleisië, Ranau

Als eerste bedankt voor Jullie leuke berichtjes die jullie terug sturen. Heb het idee dat alleen mijn familie mijn verslagen lezen maar dat is al goed genoeg. Wil jullie graag op de hoogte houden van wat ik mee maak en hoe ik de dagen door kom. Hoop dat jullie het nog steeds interessant vinden. En ja ik pas op mezelf en neem echt wel mijn dagen rust. Maak je niet druk mama. 
21-10-2016 Dagje in KL en ja heb eigenlijk bijna heel de dag op bed gelegen en geslapen om dat ik zo uitgeput was van me tattoo en toch geen plannen had. Ook niet zo veel te vertellen eigenlijk over deze dag..
22-10-2016 Agi opgehaald van de airport ( jongen uit Sumatra) nog in de bus een meisje uit China leren kennen die in Londen studeert. Wilde eigenlijk slapen maar ze bleef maar praten en vragen stellen dus niet echt kunnen rusten maar was wel gezellig. Agi was verrast dat ik op de airport stond dus leuke verrassing. We hadden in mijn guesthouse travel hub een gratis bbq dus daar gegeten en wat gedronken. Hebben alleen die avond te horen gekregen dat een vriend van hem Louis, waar hij zijn duikschool mee zou gaan beginnen in bali een scooter ongeluk heeft gehad. Hij was dronken en was met een vriendin achterop van de weg geraakt. Hij wist niet dat de weg daar ophield en is in de klif gereden en naar beneden gevallen op stenen, op slag dood beide. Dus dat veranderde de hele avond.
23-10-2016 Nog steeds erg somber over de gebeurtenis van Louis. Die dag ook niet zo veel gedaan. Beetje rond gelopen in de stad, naar duik spullen gekeken en gepraat.. savonds lekker in de kamer gebleven met een biertje en filmpje.
24-10-2016 We kwamen pas om 12u uit bed… Lunch gehaald en die middag hadden Pierre en een meisje gekookt in het hostel. Dus gezellig aangesloten met hun en heerlijke spaghetti op. Agi had rum gekocht op de airport dus die hebben we met zijn alle genuttigd. Nog even film samen gekeken en gechild in de kamer. Tegen 10u naar de kroeg gegaan en daar gepoold en wat gedronken waren tegen 3u thuis denk ik. Maar een leuke afsluiting van onze dagen samen.
25-10-2016 Agi moest om 9u op omdat hij rond 10u naar de trein moest om daar weer de bus te pakken naar de airport. Ik ben ook opgestaan maar eigenlijk gewoon lekker niks gedaan weer.. Soms heb je zulke dagen nodig. Ben een beetje aan het uitvogelen geweest wat ik wilde gaan doen. Marieke vriendin uit Gilze liet me weten dat ze naar mij toe wilt komen om 2 weken samen te gaan reizen. Dus super tof! Dat betekende alleen dat ik nog 1,5 week heb ik Kuala Lumpur en geen idee wat te doen. Ik had nog een nummer van Yana een meisje die shootings organiseerd, nou ja mensen bij elkaar raapt om in een film een bij rol te spelen. Ik kon de dag erna gelukkig ook werken dus ja nog nachtje bijgeboekt in KL. Ben op tijd gaan slapen want de wekker zou vroeg gaan.
26-10-2016 Wekker ging om 5u om vervolgens met Uber naar een hotel te gaan waar we vervolgens met de bus weer naar de Airport gingen om daar te gaan filmen. Wel lachuh, beetje op de achtergrond lopen van de film en maar hopen dat je maybe in beeld komt. We kregen 200 ringgit voor de dag dat is ongeveer 45 euro voor de dag maja wat voor hier echt goed is. De locale mensen krijgen maar 80 ringgit per shoot. We moesten wel 12uur aanwezig zijn maja zo kom je de dag weer door zeg maar. Die avond toen we terug kwamen met een locale jongen die ik daar heb leren kennen nog een drankje gedaan in China Town en een hapje gegeten. De volgende dag kon ik ook weer werken dus wilde weer beetje op tijd naar bed. Dat werd iets van 11.30 pm maja..
27-10-2016 Zo wekker om 4u. We gingen deze dag naar Bukit Tinggi voor een nieuwe shoot. Het was 1,5 rijden maar de wegen zijn zo goed hier dat ik heerlijk heb geslapen.. :D Was zo moe.. Je hoeft niet veel te doen met zon shooting maar je staat de hele dag loopt op en neer voor een retake en ik had me bag pack meegenomen voor de eerste dag die nog best wel zwaar was want we moesten van kamer wisselen dus kon me spullen niet zomaar in de bagage kamer laten liggen. Bukt Tinggi was net als if ik weer terug in Europa was. Het moest Vienna voorstellen maar als jullie de fotos hebben gezien snappen jullie wel waarom. Het was ieder geval een stuk leuker om de film te maken hier omdat het meer voelde als een dagje uit en we kregen nu goed eten en op normale tijden.. Dus genoten van de dag die wel 13uur duurde.. Die avond lekker op bed gelegen en film gekeken tot ik een bericht kreeg dat ik de dag erna weer wilde werken dus ging om 11.55pm slapen en om 4u ging de wekker weer. Midden in de nacht kwam Pierre me alleen wakker maken wat die wel vaker doet als die zich verveeld. (hij werkt daar) maar ik was in zon diepe slaap dat ik echt vet schrok en iedereen in mijn kamer er van wakker werd. Oeps.. sorry mensen… kamer met 12 personen hihiii..
28-10-2016 Na een vage nacht weer me bed uit en een uber genomen naar het hotel. Midden in de nacht nog een berichtje gekregen of ik ipv 6am om 5.30 am aanwezig wilde zijn. Dus ik kwam daar aan om 5.20 want van papa geleerd om nooit te laat te komen. Toen kwam er om 6u een ander meisje aan die ook voor de shoot kwam. Ik kon dus eigenlijk gewoon nog een uur langer in bed blijven liggen… Pfff nog daar 1,5u gewacht te hebben toch maar weer gegaan en naar Bukit Tinggi. Wat doe je dan ja gewoon weer slapen in de bus. We kregen nu een echte rol dus moest in de make up en kreeg een verpleegpakje aan, haar werd opgestoken en klaar is hanneke de verpleegkundige. Hahahaha door dat we zo laat weg gingen moesten we gelijk acteren en hadden we geen tijd voor ontbijt. De shoot was fine. Had alleen kousen an die steeds maar afzakte waar ik echt gek van werd.. na de shoot terug gegaan naar de kamer. Zat op bed met de hoofd acteur wat volgens mij in Ned echt niet kan. :D gelijk gevraagd voor een selfie en hij vroeg daarna mijn fb dus lachen. De naaam van de film is Shabana en de acteur is Akshay Kumar. Geen idee verder hoor maar schijnt wel echt bekend te zijn hiero! Tegen 12.30u konden we eindelijk gaan lunchen nou ja brunch dus.. Had zon honger maar kregen echt een heel buffet dus heb me helemaal vol gepropt. Jammie! Ben na de lunch in slaap gevallen aan de tafel was zo moe.. Ze maakte me wakker omdat we een nieuwe shoot moesten doen, bij het kasteel hotel ding weer aangekomen zeiden ze dat het niet meer nodig was en dat we klaar waren.. Heb wel 5x gevraagd van echt waarom dan hoe dan echt? Zo raar helemaal make up gekregen en haren kostuum en dan maar 1 shoot. Nou ja dat noem ik makkelijk verdienen! Ik heb heerlijk genoten van de luxe en ben in bad gaan liggen. Zo dat voelde best goed! De acteurs vroegen na me bad dat ik die avond met hun mee wilde voor een drankje te gaan doen wie ben ik om dan nee te zeggen! Ik moest eigenlijk werken in de bar bij het guesthouse maar dat had ik al afgezegd. Ik kreeg maar 10% van de omzet en een gratis nacht wat echt geen fuck voorsteld.. Deze dame gaat geen 8/10 u werken voor hooguit 60 ringgit wat 13,- is. Ben na de shoot terug gegaan naar het guesthouse douche genomen wat gegeten en naar het hotel terug gegaan om met de mumbai mensen van de shoot mee te gaan ;) Super luxe hotel hadden ze! Met hun eigen chaufeur afgezet in een stap straat, daar gin tonic en shots gedronken en hapjes op, gedanst, wat ze echt vet goed konden! Kunnen de Ned mannen heel wat van leren! :P wilde afrekenen maar ik was gast dus mocht niet. Toen naar bukit bingtang een andere party straat gegaan waar we een indische club ingingen maar voelde me daar niet helemaal chill. Indische mensen zijn echt niet chill, ze kijken je vet lang aan willen je aanraken.. Pfff de jongens beschermde me en ik heb hun dans geleerd maar na 45min zeiden ze dat we beter konden gaan dus met hun terug gegaan naar het hotel. Ze hadden nog een bed over dus mijn luxe leventje even door gezet in hun hotel! Heerlijk geslapen en toen ik wakker werd genoten van een ontbijt en toen een bikini geleend van een meisje en met Abhay naar het zwembad gegaan waar we 1,5 lol hebben gehad en ik ook nog zwemles heb gegeven aan een jongen van hun.
29-10-2016 ow hahaha ben al bij de volgende dag :D Na het zwemmen nog lunch gekregen dus echt vet chill en dat allemaal gratis, tja ben een backpacker dus geniet er drie dubbel van! Toen ze naar het vliegveld gingen ben ik terug gegaan naar het guesthouse waar ik van alle kanten vragen kreeg van han waar ben jij geweest! Hahaha toch wel leuk als je zo lang op 1 plek zit n iedereen je kent. Heb die middag lekker in bed gelegen. In de avond had ik met Ali een locale jongen afgesproken en met Steve uit Canada om naar een pool party te gaan. Een jongen die we van de shoot kende organiseerde dat en had ons op de gastlijst gezet. Het was een Halloween party dus had eerst even wat make up gedaan bij mezelf. Ali en een vriend van hem had ons opgehaald met de auto en daar aangekomen hoefde we maar 50 ringgit te betalen dat is 11,- en we konden bier en sangria drinken zo veel we wilde en ook nog snacks eten zoveel we konden. Echt een top party gehad, veel gedronken ja alweer maja voor zooo weinig moet je het er van nemen toch! In de bar straat betaal je al 20 ringgit voor 1 biertje en bij mij in de buurt China town 15 ringgit dus ja… nog in de pool geweest en in de regen gedanst. Pff wat een nacht weer!
30-10-2016 Ook deze avond niet in het guesthouse geslapen omdat Ali te dronken was en terug moest en steve ook weg ging en ik wilde blijven omdat ik wel even tussen door gestopt was met drinken ja ken me grenzen.. maar kreeg dus een lift aangeboden en een slaap plek. Tja waarom niet.. Heb daar tot 2u pm geslapen waren ook pas om 5.30 am gaan slapen dus tja. Ben weer netjes bij travel hub mijn guesthouse afgezet en ja ook deze middag weer weinig gedaan. Wat eten gezocht en geslapen. Die avond nog met een andere vriend afgesproken om burger te gaan eten. Jammie dat gaat er wel in! Vergeleken met local food weer een dure uitgave maar soms moet je jezelf trakteren en was toch al goed koop de avonden dus waarom niet. Na een heerlijk dinner terug naar travel hub waar ik weer is instortte after dinner dip.. Ja mama i know ik let wel op mezelf.. Of toch niet.. Die avond vroeg Pierre jongen uit Frankrijk die in het guesthouse werkt of ik met hem uit wilde en aangezien hij alleen maar in het weekend er is en hem amper had gezien ja gezegd. Uit eindelijk met een hele groep naar reggea bar gegaan waar het best wel druk was. Wat biertjes gedronken en rond 3u gaan slapen.
31-10-2016 Werd wakker en was er helemaal klaar mee om in KL te blijven dus besloten om uit te checken en gekeken voor een bus naar Langkawi een eiland aan de west kant van Malaysia. Die middag met Pierre naar de supermarkt gegaan en ingrediënten gekocht om te gaan koken. We hebben springrolls, frietjes, pasta en bruschetta gemaakt. Iedereen gevraagd die aanwezig was vooral veel staff om mee te eten. Mis het koken en zo ben ik weer lekker me dag door gekomen. Dus prima dagje. Na t eten kwam een een Ned. meisje bij me aan tafel zitten en beetje mee gepraat, verteld dat ik die avond naar Langkawi ga en gevraagd of ze mee wilde. Waarop ze ja antwoorden. Hahaha niet verwacht maar super leuk! Ze heet Ayla en is 26. Die avond samen naar TBS station gegaan waar we de nachtbus hebben gepakt.. Damnn weet niet wat ze met de airco hebben maar het was vet koud. En ik was weer is mijn jas vergeten en heb geen warme kleren dus koud koud koud gehad. We hebben over de trip 12u gedaan.. van guesthouse tot guesthouse. Trein, bus, ferry, taxi.. Hahaha tja je moet wat he..
1-11-2016 Wim gefeliciteerd! Lekkerhet bed in gedoken! Na een verschrikkelijke nacht in de te koude en een chauffeur die niet normaal kon rijden bus gezeten te hebben hadden we echt even slaap nodig. Hadden bij rainbow guesthouse een kamer geboekt voor 20 Ringgit 5 euro ongeveer. Na eindelijk wat rust lekker gegeten en even naar het strand geweest in Cenang beach wat 10 min lopen was van onze plek. Daar weer even geslapen en in de zee gespeeld die eigenlijk helemaal niet zo schoon was.. maja was wel heerlijk om eindelijk weer een strand te hebben na al die tijd in de grote stad KL te hebben gezeten.. Ok gelijk verbrand terwijl het bewolkt was maja prima  via Yuss een jongen uit KL een nummer gekregen van zijn vriend die daar woonde. Hij bleek de fireshows te doen en vroeg of we die avond kwamen kijken. Ja natuurlijk super chill op het strand naar mooie mannen kijken die met vuur spelen. Daar kunnen we geen nee tegen zeggen en ook nog is Tax free eiland dus de cocktail in mijn hand maakte het nog leuker! Die avond ook nog op stap gegaan met Yaro een jongen uit Oman want Ayla was moe.. De jongens van de vuurshow waren ook nog gekomen dus was weer een bonde en leuke gekke nacht.
2-11-2016 Damnnn beetje kater maar okay beloofd om om 9u eruit te gaan om die dag een scooter te huren om het eiland rond te gaan.. Zo gezegd zo gedaan… Ook al lag ik rond 4.30 in bed ofzo… maar als je wat beloofd doe je dat ook natuurlijk! Pfff met een nogal vermoeide kop ontbijt gescoord en een scooter gehuurd. Route gevraagd en gaan met de scooter. Eerst naar de kabel karretjes geweest waar we wel even wat geld voor neer mochten leggen maar vervolgens wel een mega mooi uitzicht voor terug kregen. Even wat fotos maken en verder gaan! OP naar de 7 level waterval die om de hoek lag. Geen idee waarom die zo heette want zag maar 2 watervallen maar okay. Van de natuurlijke glijbaan afgegaan en weer snel uit het water want vond het veelste koud ook al was de temperatuur gewoon 35 graden die dag.. Denk je afkoeling is lekker maar ben beetje verwend geworden denk ik :D Weer verder gegaan en even lunch op daaro. Toen een toetje genomen ergens langs de weg waar we moesten stoppen van de man die ons de route vertelde op de kaart want daar hadden ze de lekkerste donuts. Nou ja aan zijn lichaam te zien verstopte hij zich daar elke nacht op de restjes op te peuzelen ofzo.. maar idd was super lekker en goedkoop. Met een voorraadje lekkernij naar de volgende waterval gereden. Deze was een stuk mooier en ook wel drukker. Het water vond ik weer veelste koud dus heb lekker op een steen met Ayla naar de lokalen jongens gekeken die in het water aan het spelen waren. Wij hadden de dag ervoor een fles rode wijn gekocht, ja echt waar eindelijk weer rode wijn! Wow en wat een betere plek om het op te drinken kon ik niet bedenken. Super chill en met een donut in de andere hand had ik echt weer even zon momentje van bewust zijn wat ik toch een geluks vogel ben dat ik dit avontuur gewoon aan het doen ben. Na onze heerlijke fles halve wege was besloten de rest op het strand wat we op de heen weg tegen kwamen op te gaan drinken.. Nou dat was ook geen slecht idee, het zeewater voelde goed aan en de zon straalde goed het witte zand voelde als satijn onder me voeten. Pfff wat een leven toch he.. Toch maar terug gereden want het werd al donker.. En bedachten omdat we gisteren de zonsondergang hadden gemist op het strand die maar te gaan bekijken.. Wat ook echt de moeite waard was.. Pff zo mooi wat ben ik blij dat ik weer naar een eiland ben gegaan en wat hebben we geluk gehad met het weer! Savonds weer naar de vuur show van de jongen geweest Mu’az weer gezien en Ayla overgehaald om toch maar mee op stap te gaan! Met zijn alle die kant opgegaan na de vuurshow en om 4u gingen de lichten aan.. pfff maar even een roti gegeten en terug naar Rainbow guesthouse gegaan.. Daar nog zitten kletsen met andere mensen tot we er achter kwamen dat het al 5.30 was.. Oeps maar snel naar bed!
3-11-2016 Om 11u moest ik de scooter weg brengen. Ja had ik beloofd omdat ik vooral reed voelde het als mijn scooter. Dus goedemorgen wekker.. Pfff kon hem wel door het raam naar buiten gooien, ow ja die had ik niet.. Maar brave ik netjes op tijd scooter terug gebracht en Ayla uiteindelijk wakker gemaakt wat ze wilde doen. Slapen ja okay.. Ik ben met een nieuwe vriend van me gaan ontbijten waar nog wat nieuwe vrienden zaten. Super gezelliig! Toen ik terug kwam lag Ayla nog te pitten en haar maar verteld dat als ze nog wat wilde doen die dag toch echt het bed uit moest komen. Nou bij haar werkt dat niet zo gezegd zo gedaan.. Hahahaha ik maakte er even gebruik van om zelf even te gaan liggen tot ze klaar was. Toen rond 3 pm toch nog even een scooter gehuurd en naar de andere kant van het eiland gereden omdat daar een super mooi strand was en ik wilde slapen dus dacht beter op t strand dan in een hok.. Daar aangekomen was het idd onwijs mooi. Alleen dachten onze weer goden daar even anders over want het kwam met bakken uit de lucht en het donderde mega hard. Nou ja dan maar wat drinken en een hapje doen en bijna in slaap vallen in het restaurant. Uiteindelijk stopte het wel dus toch nog even gelegen maar wilde niet in het donker terug rijden helemaal dus dat slapen werd me ook niet zo gegund die dag. Op de terug weg reden we langs een plek waar ik moest stoppen. Vet mooie zonsondergang die daar was en bijna niemand te beken

  • 09 November 2016 - 15:40

    Ej:

    zo geweldig... heb straks nachtdienst en nu heb ik een leuk stukje om te lezen :D dankje wel...
    nu al weer benieuwt naar je belevingen daar :D

  • 09 November 2016 - 16:13

    Floortje:

    He, ik zag die foto bij de waterval met je wijntje en dacht idd, wat zal zij gelukkig zijn.
    Erg leuk om je belevingen weer te lezen. Ik denk dat vrienden het ook wel lezen hoor maar alleen familie reageert.
    Met ons alles goed

  • 09 November 2016 - 16:57

    Djoeah:

    Als ik ze voorbij zie komen lees ik ze ook hoor mop ;-) Super leuk!

  • 10 November 2016 - 17:32

    Pa:

    Ha dochterlief. Het leven kan ook gewoon een feestje zijn zie ik als ik jouw verhalen lees. Geniet ervan en blijf gewoon schrijven zodat we je toch een beetje in de gaten kunnen houden. Groet pa xoxox

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 63354

Voorgaande reizen:

15 December 2012 - 14 April 2013

Oostenrijk

30 Augustus 2011 - 13 September 2011

Bali

29 September 2010 - 30 November -0001

Backpack time!

Landen bezocht: