Begin is gemaakt! - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu Begin is gemaakt! - Reisverslag uit Banyuwangi, Indonesië van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu

Begin is gemaakt!

Door: Hanneke Beune

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

03 September 2016 | Indonesië, Banyuwangi

Zo daar zijn we weer! Het begin is gemaakt!
Eerst zat nog een gezellige bbq gehad bij mijn moeder thuis en de dag erna vertrokken. Mama heeft me naar Schiphol gebracht. Daar zijn nog vrienden en collega’s afscheid komen nemen. Dank je wel Niels, Hamza, Bruce, Jelmer, Lisanne en Roos voor het komen uitzwaaien en mama jij bedankt voor alles! Daarna nog naar mijn collega’s op het werk gegaan waardoor de tijd voorbij vloog! Was leuk om iedereen nou okay een paar mensen weer te zien 
Ben op 28-8-2016 vanuit Schiphol naar Bangkok gegaan. Mijn vlucht was echt zo voorbij! Had 3 stoelen vrij dus heb heerlijk kunnen slapen echt mega chill! De eerste vlucht duurde 10u, de 2 van Bangkok naar Taipei duurde 4 uur. Ook hier weer kunnen slapen gelukkig. Wel elke keer maar 1,5 dan 30 min maja tijd schoot wel op.
Heb in het vliegtuig een meisje uit Taipei leren kennen en ze wilde mij die dag de stad wel laten zien. Ze heeft me geholpen om mijn hostel te vinden die ik had geboekt zodat ik toch nog eventjes kon liggen en niet op de airport zou moeten crashen.. de plek waar mijn hostel was was in Taoyuan. Heb daar geen 1 tourist gezien dus werd aardig aangestaard. Uiteindelijk ingecheckt en de trein gepakt naar de city center op Tiaipei. Daar naar haar huis gegaan waar haar moeder mij gelijk uitnodigde om te blijven slapen. Toch jammer dat ik 15 euro voor dat hostel heb betaald maja.. Na weer van geleerd om gewoon niks te plannen of te boeken. En wat is 15 euro voor een nachtje slapen in Ned. ben je 3x zoveel kwijt. We zijn naar de nightmarket gegaan waar ik lekker lokaal eten en drinken op heb. Beetje rondgewandeld en toen maar weer terug gegaan naar mij hostel. Het is hier 6uur later dus moest wel even wennen aan t tijdverschil. Nog even in de seven eleven een biertje gekocht voor t slapen gaan. In het hostel waren 2 jongens uit Taiwan en een jongen uit Honk-Kong aanwezig, Die waren nog een lokaal alchoholletje aan t nuttigen dus heb ik maar mee gedaan ;) Had een kamer voor mezelf dus heerlijk! Alleen niet echt goed geslapen lig je daar op een snik hete kamer ( het was overdag denk 30 graden) op een mega hard matras waar dan ook nog is een bamboo matje op ligt waar je dan alleen een laken voor hebt, kan je zeggen dat het niet echt comfortabal is.. Heb t matras uiteindelijk omgedraaid maar dit hielp ook niet echt. Na een half slapeloze nacht werd ik wakker om 5u van mijn wekker om weer klaar te maken om naar het vliegveld te gaan. De bus gepakt voor 36 Taiwan dollor wat exact 1 euro is en 40 min duurt. Ja goedkoop he :D uiteindelijk aangekomen op de airport waar ik gelukkig niet meer de enige tourist voelde. Taiwan heeft een oppervlakte van 35.980 km2 wat voor 10,3 procent water. Er wonen 23.415.126 miljoen mensen waarvan in Taipei er 150.000 wonen. Dat is tevens gelijk de grootste stad. Niet heel raar om er niet veel toeristen te zien dus ;)

Aangekomen in Bali ben ik met een meisje uit Duitsland naar Kuta gegaan. Daar in het hostel wat mensen leren kennen en afgesproken om op het strand te gaan eten. Hadden een vet mooi uitzicht en daarna nog een drankje gedaan. Dag erna met wat jongens afgesproken om te gaan surfen. Op het strand kon ik een board huren voor 5 euro voor de hele dag heb er wel wat moeite voor gedaan. Afdingen weg lopen en weer afdingen. Maar het werkte. Ik dacht pak het zo weer op maar was slechter dan ik dacht, dus een local heeft me een beetje geholpen om te timen wanneer ik de golf moest pakken. Na een paar uur deed mijn buik vet pijn en omdat ik zo stom was geen shirt aan te doen schuurde mijn buik dus over mijn board en had ik hele mooie schaafwonden. Kreeg van de locals wat ijs om het te koelen. Dus ben ik maar gaan chillen en met hun en de rest van de middag niet veel gedaan. Savonds met wat andere mensen afgesproken om naar een rooftop bar te gaan, Sky garden. Daar hadden we voor 115.000,00 = 7,75 all you can eat and drink. We waren er al om 18u dus om 23u waren we helemaal naar de klote :D
Dag erna met mijn roomies 2 meiden uit Duitsland naar een culture center geweest en naar de tempel.. Was fijn om even mijn schaafwonden te laten rusten want deed best pijn. Zijn met Uber gratis heen gegaan maar omdat we geen internet hadden konden we niks terug regelen. Dus zijn we uiteindelijk met een public bus gegaan omdat de taxi te duur was. Daarna weer overgestapt op de volgende bus. Sommige kunnen zo goed engels en andere kijken je weer aan van wat moet je.. Die avond uit eten geweest en daarna drankjes gedaan. Eerst bij een tentje vol met backpackers en toen die om 23u dicht ging zijn we met een hele groep naar een discotheek geweest. Normaal betaal je 25.000,- voor een bier en daar vroegen ze 50.000,- echt belachelijk. Ja ik weet in Ned. is dat normaal maar hier niet. Backpackers live is cheap! Ook al is alles een dtuk duurder dan ik dacht. Maar dat maybe omdat ik alleen nog maar in grote plaatsen ben geweest.
2-9-2016 gingen mijn duitse meiden weg en de jongens ook. Wist niet zo goed wat ik zou gaan doen. Had alweer genoeg gepartyed en maar 5u slaap per nacht gehad. Dus besloten om uit te checken en alvast naar Java te gaan. Tevens als ik naar gili zou gaan zou ik heel bali door kruisen 2x. Was heel erg aan t twijfelen om Gili eilanden te gaan maar dat zou alleen maar meer feesten en zuipen zijn. En ja ben oud vergeleken met de andere backpackers en wil liever meer zien en alleen drank, dansen en sex. Met de taxi naar een lokaal busstation gegaan waar ik weer hard mijn best moest doen om af te dingen van de prijzen. Wordt je soms echt helemaal knetter van. Een meisje uit de Filippijnen leren kennen die ook die kant op moest. we zijn gewoon in de bus gaan zitten geld gegeven wat wij er voor over hadden en daarna ons hoofd omgedraaid. Hij bleef maar meer vragen maar uiteindelijk reden we toch weg voor t geld dat wij hadden gegeven. Dat was 100.000,00 Roepia dat is 6,73. We reden langs super mooie plekken dus lekker van genoten aangezien de reis in totaal 9u duurde. Met stoppen er tussen. Echt bizar de roken in de bus en als ze een flesje leeg hebben wordt dat gewoon op de grond in de bus geflikkerd. Uiteindelijk bij de Ferry aangekomen in Gilimanuk om vanuit daar naar Banjuwangi te gaan. Op de ferry nog bijna half uur met een baby in me handen gezeten en met veel mensen selfies gemaakt. Tja je bent blank en dat is wel zoooo mooi daar moeten ze een foto mee hebben.. Ben nu wel bruin toen ik vorige x opreis ging was ik blond toen was t nog erger.. maja soms is t ook wel weer grappig. In Banjuwangi aangekomen na onze lange rit op zoek naar een homestay, hostel of guesthouse. Zag 2 andere toeristen zitten dus gevraagd waar hun verbleven. Uiteindelijk met onze spullen mee gelopen naar hun homestay waar we in een kamer met eigen badkamer konden krijgen voor 140.000,00 reopia dat is 9,42 dus 5,- pp ongeveer. Heerlijk geslapen en dag erna met een koude douche opgestaan. Uiteindelijk een plan gemaakt voor java met 1 van de zonen van de eigenaar van de home stay. Die dag een scooter gehuurd met zijn 2e eom naar Pantai Pulau Merah te gaan. Een heel mooi strand waar je te gek kunt surfen. Het duurde alleen 45 min eer dat we de prijs rond hadden en trein kaarten hadden gekocht voor de dag erna. Toen zijn hebben we er ongeveer 2.45u over gedaan om er te komen omdat we de heletijd de weg moesten vragen. Daardoor hebben we wel echt hele mooie plekken gezien en zijn langs rijstvelden, oerwoud en authentieke huisjes gereden. Op het strand aangekomen waar we echt stonden van damnnn waarom hebben we dat trein ticket geboekt. Het was zoo mooi en chill dat we eigenlijk een nacht wilde blijven maar helaas. Nog een jongen leren kennen die les gaf aan 2 meisjes van 11 of ze met mij mee mochten lopen zodat ik engelse les kon geven aan hun. Ja tuurlijk wil ik dat! Altijd leuk! Nog ondertussen weer met weet ik hoe veel mensen op de foto gegaan en zelf wat fotos gemaakt van de zonsondergang. Uiteindelijk weer terug gereden en onderweg voor 12000,- roepia nasi gorang gegeten dat is 0,81 cent :D Met de terug weg hebben we er 2u over gedaan om dat wel goed stond aangegeven. Met de heen weg nog een man leren kennen die aanbood dat als we om 18u terug zouden zijn bij hem mochten rusten. Helaas waren we pas tegen 20u terug dus ging dat niet door. In onze homestay mochten we douche en en heb ik nog een massage gekregen voor 50.000,- 3,50 ofzo. Heerlijk. Daarna mocht ik op de grond blijven liggen om even te slapen om uiteindelijk om 23u naar de vulkaan Ijen te gaan om naar de blue fire te gaan kijken en de zonsopgang. Wat ook weer 1,5 u rijden is en 3u klimmen. Ben eigenlijk best wel gesloopt maja.. als we terug komen kunnen we maybe nog een uurtje slapen en douche ja weer een koude douche en dan weer de trein om 9.15 u te nemen naar Probolonggo waar we weer de bus moeten pakken naar Cemoro Cawang om daar dan weer te blijven slapen en dan om 3u in de nacht weer op te staan om de zonsopkomst te gaan kijken op de Bromo vulkaan.

Ja weinig slaap en veel reizen maar daar kom je soms niet onderuit als je veel wilt doen. Daarna heb ik t wat rustiger als t goed is! Lang verhaal i know maar is ook beetje mijn dagboek. Dus hoop dat jullie t interessant vonden want er volgen nog veel meer verhalen.
Fotos komen ook nog!
Leuk als je wat achter laat als berichtje. Ik heb niet vaak goed bereik dus zal niet alles even snel lezen. Appen of mailen is ook altijd leuk! Hoe het daar gaat en of jullie me al missen ;)
Ow heb me spelling niet naar gekeken dus sorry daar voor! :D

  • 03 September 2016 - 18:02

    Elly:

    Hoi Hanneke ben blij dat het allemaal goed is gegaan. Hoop snel weer wat te lezen, vind het leuk om jouw bevindingen te lezen. Pas goed op jezelf xx

  • 03 September 2016 - 18:05

    Robin:

    Mooi verhaal hoor!

  • 03 September 2016 - 18:22

    Carla:

    Leuk Hanneke om al zoveel belevenissen te volgen van jouw reis. geniet ervan! groetjes

  • 03 September 2016 - 19:01

    David:

    Mooi verhaal Hanneke! Ben jaloers op je creativiteit en reislust! Geniet ervan en nog een super mooie reis.

    Ik blijf je volgen

    Groeten. Xx

  • 03 September 2016 - 19:46

    Kor:

    Fijne vakantie verder.
    Gr kor

  • 03 September 2016 - 21:45

    Anita:

    Hanneke leuk om te lezen dat ze zo gauw contact hebt met andere mensen Had niet anders verwacht
    Ik denk dat je volop geniet en vele leuke dingen ziet
    Je kunt overal een foto van maken maar ben wel benieuwd er naar
    Geniet en kijk uit
    Blijf ons op de hoogte houden
    dikke kus

  • 03 September 2016 - 21:51

    Floortje:

    He zusje,

    Toffe verhalen!
    Ons fotomodelletje.
    Hier alles goed, zit nu bij het feest van kindervakantieweek met Kay.
    Groetjes van ons!

    Xxx

  • 03 September 2016 - 23:23

    Sjannie Oomen:

    Vooral zo doorgaan meis, supertof dat je dit doet !!!
    XXX van die tante.

  • 04 September 2016 - 11:20

    Sheila Fleumer:

    Heee avonturier! Leuk om te lezen hoe het je vergaat zo ver weg, heel bijzonder ook. Blijf ons op de hoogte houden in dit koude kikkerlandje! Heel heel veel plezier en succes mop! Xxx enne, we missen je zeker op E18!

  • 05 September 2016 - 10:00

    Pa:

    Hoi Hanneke, je zou bijna geld moeten vragen als ze met je op de foto willen. Je hebt nu al veel gezien en nog even te gaan. Geniet ervan.

  • 08 September 2016 - 22:49

    Gido:

    Hey koosslaaploos ^^
    Mooi verhaal. Mooie fotos ook allemaal op fb!
    Heb er ook echt zin in!!! Al kijk ik wel wat op weer tegen al dat afdingen waar je me even aan helpt herinneren :P Gelukkig is het nogsteeds volgens nederlandse maatstaven iets goedkoops goedkoper maken.
    Geniet verder nog ff en dan zien ik je alweer over een week =O
    Tot snel!!!
    xx Gi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 758
Totaal aantal bezoekers 63433

Voorgaande reizen:

15 December 2012 - 14 April 2013

Oostenrijk

30 Augustus 2011 - 13 September 2011

Bali

29 September 2010 - 30 November -0001

Backpack time!

Landen bezocht: