Bijna op het einde van mijn res.. - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu Bijna op het einde van mijn res.. - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu

Bijna op het einde van mijn res..

Door: Hanneke

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

21 April 2012 | Thailand, Koh Tao

Zo bijna op het einde van mijn reis van totaal 7 maanden! :D
Echt als heel goed ervaren deze trip!! Mezelf goed leren kennen en veel leuke mensen ontmoet van verschillende landen dus moet nog keer terug naar Maleise en Korea om hun op te zoeken! Zal leuk zijn!Eerst weer geld sparen en mijn draai in Ned. terug vinden denk ik zo maar..

De 13-4-2012 ben ik met mijn kamergenootje Honey uit Korea naar koh san road gegaan om daar Sungran te vieren, het nieuwjaar. Waterpistool gekocht en ons helemaal nat laten spuiten! Werd door iedereen soort klei op je gezicht gesmeerd dus zagen er heel sexy uit! Nog flink gedanst op de muziek en na 7uur party uiteindelijk weer terug naar het hostel teruggekeerd.
De dag erop weer party! Nu waren er ook nog een jongen uit China en uit Malaise meegegaan dus weer flink wat fun! Waren nu eerder gegaan want het was die dag om 6u afgelopen in koh san. Weer een top dag gehad met veel lol en vooral veel water!! Was nog erger dan de eerste omdat dit het echte officiële begin was!! Toen we aankwamen bij ons hostel konden aanschuiven om mee te eten met de eigenaar. Het hele hostel was welkom om te genieten van hot pot! Dus super gezellig met zijn alle! Daarna nog wat biertjes op met zijn alle en nog naar de icebar geweest met 2 Duitse meisjes, Ned. Meisje Esmiralda en Chucky uit China. Toen weer naar bed voor de volgende dag!
Ben met de twee meisjes uit Duitsland naar de weekendmarkt gegaan en toen door naar Sungran. De andere hadden zich bij ons aangesloten dus weer een leuk clubje! Nu naar een andere plek gegaan waar ze gewoon brandslangen hadden om te mensen nat te spuiten! Het was echt heel druk en liep en tegen elkaar aan door de straten heen. Toen hebben we maar besloten om naar een andere plek te gaan om te partyen. Kwamen er rond 17u aan maar het begon pas rond 19u. Dus eerst maar wat gegeten en potje pool gespeeld met een bucket erbij en wat chips. Die bucket was weer even geleden dus heerlijk!!! Eindelijk weer! :D De 2 Duitse meisjes waren terug gegaan dus ik bleef over met een jongen Ji uit Korea en zijn vriend, Chucky en mijn kamergenoot uit Korea Ta Hye. In de avond naar een groot feest geweest slam. Was echt super wel 300bath entree dat is 7,50 maar 2 gratis drankjes en hele goede muziek! Mijn zelfde been weer opgehaald omdat ik aan het dansen was op een bloemenbak en naar beneden gleed en daar planten stonden met doorns. Dus WEER een mooie plek op mijn been erbij! Hij ziet er echt niet meer uit! Maja goede herinneringen aan elk land zo ongeveer.
De dag erna was de laatste dag van sungran maar was zo op dat ik niet meer ben geweest. Ben met Ta Hye en Ji en zijn vriend weer naar de weekendmarkt gegaan en toch nog wat laatste souvenirs gekocht voor het thuisfront. Toen we weer bij het hostel aankwamen had de jongen uit Maleise een heerlijk curry gemaakt en de eigenaar nog wat soep en andere iets. Dus weer meegegeten met iedereen en de sungran heerlijk afgesloten! Met een Ned. Meisje Esmiralda nog film gekeken en ons veilig gesteld van het water.
De 16e optijd uit bed gegaan om met Australie te bellen om mijn vliegticket et verzetten. Helaas hadden ze het eerste vrij was naar Ned. 2 mei. Ik zou eerder naar Hong-Kong kunnen en daar op de airport wachten tot er een plekje vrij zou komen Ben natuurlijk wel goed maar niet zo gek! Nu vlieg ik de 30ste naar Hong-Kong moet ik daar 1 dag wachten en dan de 2de naar huis. Echt geen zin in! Ben met Esmiralda en Sandra uit Portugal naar Koh San geweest om mijn bus naar Koh Tao te regelen voor de dag erna en voor haar voor een tatoeage gekeken. Toen had ze er ook maar gelijk 1tje laten zetten! Echt super vet! Hun even rondgeleid omdat ik nu al voor de 3de keer in Bangkok was weet ik natuurlijk de weg wel goed. In het hostel nog gebeld Bij het hostel om de hoek op straat wat gegeten wat verrassend goed was. Nog op internet gezeten en buiten wat gedronken met wat vrienden. Toen smste Ji om 1u of ik nog leefde. Hij wilde nog wat gaan drinken maar uiteindelijk bij het hostel gebleven en om 3u gaan slapen.
De 17de was een rustdagje voor me en moest rond 4.30pm naar Koh San om mijn bus te pakken naar Koh Tao. Die ochtend naar de Big C een grote supermarkt geweest en toen ik terug in het hostel was nog met Bangkok gebeld voor mijn vlucht maar vertelde helaas hetzelfde! Ze hebben me nu wel op een wachtlijst gezet voor de 25,26 en 27ste. Dus hopen dat het wat oplevert! Ik zit al een week onder de rode en vooral jeukende bultjes dus naar Floortje (mijn zus) wat foto's gemaild zodat zij misschien met de dokter kan regelen dat ik een brief krijg en dan om medische redenen naar huis kan eerder. Vind het zo ie zo vreemd dat alles vol zit tot 2 mei dat is nog 2 weken. Maja moet ze maar geloven he. Die avond nog heerlijke pattei op in koh san en een pannenkoek en toen op met de bus naar Koh Tao. Om 18.30u zaten we in de bus. Had echt een relaxte plek met veel beenruimte. Dus nog wat geslapen totdat ik wakker werd gemaakt omdat we 30min pauze hadden. Van 22u tot 24u prison break gekeken en weer gaan slapen totdat ik weer wakker werd gemaakt omdat ik eruit moest. Het was 3u in de nacht. Een half uur moeten wachten op de volgende bus die ons naar de haven bracht. Daar aangekomen om 4u moesten we 3uur wachten op de eerste boot. Echt heerlijk zo'n gebroken nacht! Toen 3uur op de boot en kwamen rond 10u aan de 18de op Koh Tao.
Hier de sleutel gekregen van mijn dorm in een nieuw resort met zwembad en aan het strand. Erg mooi dus. Het enige probleem is dat er geen airco is en het stikt er van de muggen. Lig met 3 jongens in de kamer dus hopelijk snurken ze niet! Heb die middag de hele tijd geslapen had ik echt even nodig. Ben die middag nog naar de dokter geweest maar konden mij niet helpen omdat ze niet gespecialiseerd waren in huidproblemen. Heb wel talkpoeder gekocht voor het jeuken maar door de muggen jeukt het nog steeds overal. Ze vinden mij super lekker en haat ze! Dan moet ik terug naar Bangkok of Koh Sumui. Maar eerst lekker genieten van mijn duiken en weer even alles opfrissen. En dan zien we wel weer!
De 19de mijn eerste duik weer gehad naar 5 maanden. Voelde of ik mezelf moest bewijzen omdat i al meer duiken had gedaan dan de andere want die waren net klaar met hun open water. We moesten oefeningen doen om onze adem onder controle te krijgen. Door het inademen stijg je namelijk in het water en door het uitademen zak je. Na wat oefenen moesten we op deze wijze door hoepels zwemmen en door een soort kooi waar je door heen moest zigzaggen. Goede oefening vond ik! Daarna lekker wat rondgekeken en terug de boot op! De volgende duik hadden we een stukje verder op dus weer ingelicht wat we gingen doen en weer het water in! Nu was het een navigatie duik. Kregen een kompas aan en moesten in het water in 1 rechte baan zwemmen op kompas en daarna in een vierkant. Toen werden we alleen gelaten en moesten we onze eigen we terug vinden. Echt vet om zo te zwemmen en geen idee te hebben waar je zit. Kregen wel een map waar het koraal lag en rosten zodat we een beetje een idee hadden. Maar zo in de onderwater wereld is het toch een stukje moeilijker. Ik zwom met 2 jongens en was met 1tje de leider en toen we boven kwamen waren we bijna naast de boot! Yeah!! Zo'n goed gevoel! Echt geweldig! Die avond een drankje gaan doen met wat vrienden die ik op de boot en in de bus had leren kennen. Erg gezellig! Niet te laat gemaakt want moest de volgende morgen om 6.15u eruit voor weer 2 duiken.
De eerste duik was een diepduik. Ben op 31.6m diepte geweest, je ziet andere vissen en ander koraal. Hoe dieper je gaat hoe minder kleur er is. Toen we weer naar boven zwommen kwamen we een whaleshark tegen! Echt niet normaal hoe groot dat beest was en hoe dichtbij! Echt een mega ervaring! En zo veel geluk, hij is ons 3x gepasseerd! Echt geweldig! In de middag hebben ze hem niet meer gezien! Hehehe. Zo blij met mijn keuze om toch verder te genieten en deze toch deze trip te doen! Onze duik erna was een wreckdive. Was een oud oorlogsschip van de tweede wereldoorlog. Die hebben ze speciaal hier laten zinken voor de duikers hier. Het is een oud oorlogsschip uit de tweede wereldoorlog. Er leefde veel kleine visjes in en konden door de bovenste cabine heen zwemmen. Ook super vet maar ik vond de deepdive wel echt het gaafste! Die middag waren we vrij maar heb ik mijn huiswerk moeten maken. Theorie hoort er helaas ook bij! En het was ook nog in engels dus het ging niet zo snel! Die avond hadden we om 19u een nachtduik dus moesten om 18u weer klaar staan. Ik heb al 4 nachtduiken gedaan in Nederland dus was niet zo heel spannend voor mij. De rest was wel echt heel zenuwachtig. Met je zaklamp onder water en maar 4m zicht! Ik vond het niet heel boeiend maar dat was meer omdat er niet veel te zien was. Ik had er meer van verwacht hiero! Maja. Na de nachtduik was onze advanced klaar. Dus nu officieel advanced duiker! Jeeah! Mag nu alleen duiken met mijn eigen buddy! Nog op stap geweest met wat vrienden van het duiken en tot in de late uurtjes gedanst!
De 21ste lekker lang op bed blijven liggen, bus ticket naar Bangkok terug geboekt voor de dag erna en heel de middag verder op het strand gelegen! Heerlijk! De hele tijd geslapen en ga zo naar mijn favorite eettentje. Een klein tentje waar ze verrukkelijke curry maken. Echt nu alweer zin in! Nog een drankje erna en dan op tijd naar bed want morgen weer een verschrikkelijke trip terug naar Bangkok. Een vriend uit Korea nog gesmst en die is er nog als ik kom dus leuk om hem weer te zien! Als het goed is zijn er nog andere uit het hostel die er ook waren toen weg ging, dus wordt vast weer erg gezellig! Dan weer proberen mijn ticket te vervroegen. Anders zit in in Bangkok vast voor een week. Ik hou jullie op de hoogte! Tot snel ieder geval!

Liefs XxX Hanneke

foto's:

• 21 April 2012 - 11:22

Je Zus:

Tjonge jonge wat een verhaal. En al dat feesten, sissie toch. Denk aan je lichaam! Het word wel afkicken in Nederland van al die drank, want dat zal stukken minder worden. Ik heb al party snacks gehaald voor je 1e avondje thuis :-) xxx

• 22 April 2012 - 03:25

Hanneke:

Hey sis! Alcohol valt wel mee hoor! In deze hitte heb je niet veel nodig! ;) Heerlijk party snacks!! Nu al zin in! Vandaag naar bangkok en hopen dat ik wat kan regelen dat ik zo snel mogelijk terug kan vliegen! Ga mijn best doen! Tot snel! Kus!

• 22 April 2012 - 09:57

Pa:

Hoi Hanneke, fijn dat je het toch nog naar je zin hebt. Het einde van één lange vakantie nadert. En dan? Weer terug naar 22 vakantiedagen in één jaar en werken en sparen en ...
    Hopelijk zie ik je nog voor 2 mei anders zijn wij een paar dagen weg.
    Nog even genieten en dan weer veilig thuis.
    Groet pa xoxoxox

• 25 April 2012 - 08:27

Colleen:

hoi Hanneke,

Wat een verhaal joh, en dan nu weer bijna terug naar het "gewone" leven.
    Zal best wel weer wennen worden.
    Een goede terugreis en zie je weer in Nederland.
    liefs van Harrie en mij