Einde mcp en Dumaguette - Reisverslag uit Dumaguette, Filipijnen van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu Einde mcp en Dumaguette - Reisverslag uit Dumaguette, Filipijnen van Hanneke Beune - WaarBenJij.nu

Einde mcp en Dumaguette

Door: Hanneke Beune

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

03 Mei 2017 | Filipijnen, Dumaguette

Heeeyy Luitjes!
Daar zijn we dan weer. Wat een tijd geleden weer dat ik wat heb getypt.. Is nu 4-4-2017..
Heb weer veel meegemaakt en moet ook echt ff nadenken wat ik allemaal gedaan heb ondertussen.:D
Heb mijn Dive master gehaald!! Wat een drama was met mijn theorie examen vanwege mijn engels maar met hulp van mijn instructer is het gelukt. Die heeft alles voorgelezen en de tijd voor me genomen zoo lief!! Na mijn examen samen met James en Alex snorkel test gedaan. Wat inhoud dat je een duikmaster op moet met ducktape zodat je niks kan zien en dan een snorkel in je mond. JE krijgt vragen en als je fout antwoord krijg je alcohol in je snorkel gegoten. Onze mix was: beer,rum, tiquila, bleu curasoa, wine end a little coke.. Its was soo tasty.. hahaha not!
Sorry i think in english end neet to typp in ducth.. so i just gonna typ both now! More easy!
Sinds iam a dive master we can take DSD discover scuba divers with us. That meens that u take people who never dive before with u for a fun dive! Echt super om hun deze kans en ervaring te geven! Zo waren zo enthousiast dat ze uit het water kwamen en gelijk nog een keer wilde..
Ook heb ik zelf bootcamp gegeven onder water. Dat is als nieuwe aankomen neem je ze mee voor een duik en doe je some skilss like, remove mask end regulator, frog kick, helicopter turn en swim to hoops. Things like that.. nice to do it alone feel like a real dive master..
Heb ook een nitrox cursus gedaan. Als je daar mee duikt kun je langer diep blijven dan normaal omdat het een Enriched Air isi, air have more Oxygen so is a blend. Normal air have 21% en we mixed it to 32%.
Ondertussen graf ik ook inverts lessen aan andere. Om ze te herkennen waar te vinden in de zee en hoe je ze herkent. Erg leuk om verantwoordelijk heid te krijgen. Op zaterdagen nam ik de mensen mee die een guide wilde hebben dus heb aardig wat ervaring op gedaan in MCP. Wilde ook wat leren over de vissen dus was daar op het einde een beetje mee bezig. Elke keer na de duik vroegen ze wat was dat voor een vis die we zagen en wat was dat en dit.. IK had elke geen idee wat het was.. Dus moet me zelf echt even verdiepen daar in. Was na mijn duikmaster study alleen een beetje klaar met studeren maar ga er binnen kort weer even voor zitten denk ik..
Heb ook mindere dingen gehad daar.. Omdat ik veel met de locale mensen om ga en hun heeeel erg van roddelen houden heb ik wat problemen gekregen en mocht ik niet meer gaan uit MCP alleen.. Op een gegeven moment mocht ik weer naar de disco’s en daarna weer niet en dat ging zo maar door. Elke keer als ik wat wilde moest ik toestemming vragen. Leek net een baby die naar haar ouders moest elke keer voor alles.. Werd er helemaal gek van! Maja heb mijn tijd uitgezeten en kan nu weer lekker mijn eigen leven leiden en heb mijn ervaring met de duiken gedaan. :D
Heb een dag met Serina een meisje uit Nieuw-Zeeland een scooter gehuurd en naar Balanan Lake gereden. De weg was mega hobbelig vanwege de grote stenen en kuilen in de weg. Was blij dat we alleen zijn gegaan en niet met meer mensen anders moest ik elke keer wachten denk ik…
Ok ben weer in mijn Ned aan het denken nu hahahha
Bij het meer was een zwembad en hebben gewandeld om het meer, naar een waterval gegaan op de markt bbq gegeten en een super dag. Even weg van MCP wat het gelijk weer als een vakantie dag aan voelde..
We hebben nog een trip gehad naar Apo Island met mcp de week before i left. Echt een geweldige plek om te duiken! Zo gezond koraal, grote vissen en schildpadden! Mijn nitrox duik gedaan daar en daarna met Serina vissen id gedaan. Super dag weg met de groep!
De weekend before it left we went for a hike to mountain ………. Met Serina, Amy, Manuela end Maija. Ik en Maija liepen elke keer in de front en dan Serina end amy end in de back was Manuela some where.. Echt geweldige uitzichten gehad, en aan een meer geslapen in een tent met 22 graden, wat echt onwijs koud was (ja i know for u its still hot) op een vuurtje gekookt, en weer lekker wat verbrand hahahha. Super weekendje weg. Was de perfecte afsluiten van MCP!
Ben daarna naar Dumaguette gegaan naar 3 locale vriendinnen waar ik in hun mocht blijven. Super lief van hun! Scheelde mij weer aardig wat geld voor een guesthouse en leuk om te zien hoe ze leven. Ze maakte elke ochtend ontbijt voor mij en ik maakte dinner zodat ik wat terug kon geven aan hun. Elke keer bleven er andere vrienden eten dus was elke keer koken voor 7 personen òp 1pitje maar leuk om te doen voor ze! Weer lekker primitief leven. Shower with a bucket end cooking on one fire sleeping on the floor on a very tin matras, But i love it! I dont need much to be happy!
De meiden hebben hun eigen store in een mal waar ik veel ben en weer veel ben en weer veel mensen heb leren kennen. Merk wel dat ik ze zee en de natuur mis! Heb mijn locale vrienden van Lutoban die ik heb leren kennen in het dorp waar mcp is, die ik niet meer mocht zien.. Eindelijk weer gezien en wat nachten mee gedronken en gedanst. Fijn om weer me eigen ding te kunnen doen! Met de meiden nog niet rond gegaan maar gaan binnen kort naar een eiland voor een weekendje. Ow we zijn wel naar de bios geweest van belle end the beast. :D
Ik ben op 2 april met Manuela een Duiste duikintructer die ik van mcp ken naar Bohol gegaan een eiland naast Negros. Elkaar gemeet in de port van Dumaguette en daar met de ferry naar Bohol. Toen we aan kwamen wilde we naar Panglao maar de texis waren belachelijke duur en geen jeepnyies.. of hoe ik het dan ook schrijf.. Zijn lange autos die overal stoppen waar je wil zolang het in hun route is. En een stuk gekoper! Trycycle vroeg ook te veel vond ik. Dus ik zag een oudere vrouw staan en vroeg waar ze op stond te wachten en of ze ons kon helpen met de prijs .. Ze was daar met haar familie en werd opgehaald door haar door haar neef die een eigen deepny had. We mochten wel mee rijden en dan zou ze ons afzetten op de stop waar we met de jeepny naar Pangloa konden. Nou perfect! Manuela blij dat ik weer zon vlotte babbel heb hahahhaa. Op de heen weg rond gekeken op internet voor een verblijf voor de nacht maar niet echt wat gevonden zijn in de buurt van Alona beach uitgestapt en eerst ergens geluncht. De eigenaar was enorm vriendelijk en wist wel een goedkope slaapplek met een gratis rent van de scooter (Hope homes resort) nou perfect!! Ik heb ze gelijk gebeld en ze hadden nog een kamer vrij. Die dag gelijk rond getoerd op de scooter! Zijn naar Momo beach gegaan maar was niet zo heel mooi toen door naar Dumaluan wat echt een schitterend wit strand had dus daar de zee ingedoken wat heerlijk was! Gelijk weer met mensen leren kennen 2 franse jongen en een Duits meisje daar bij gezeten en toen na een biertje terug gereden naar ons resort en langs de weg even bbq gegeten. Wilde die avond op tijd naar bed want was kapot van al het feesten met mijn vrienden in Duma. De dag erna zijn we nog naar Alona beach gegaan wat echt over te touristisch was! Veel duik scholen, wat mij wel een kans gaf om een nieuw duikmasker te kopen! Omdat Manuela instructer is kreeg ze 40% korting en ik als duikmaster 30% maar heb het op haar naam mogen kopen! :D weer een dure uitgave maar erg blij om mijn eigen mask weer te hebben! Die dag terug gegaan naar Tagbilaran. Daar waar we ook aan zijn gekomen met de ferry. Hebben daar een scooter gehuurd en door gereden naar Lobok. Had een meisje in Dumaguette on the boulevard leren kennen omdat ze aardig wat tattoos had. En zo met haar in gesprek gekomen en gezegd dat ik naar Bohol ging en haar vriendin had daar een eigen bungalow for rent (River side negative house). Ik had haar gebeld en konden er verblijven dus was weer chill geregeld door mij vond ik zo! Wel een skill drive for me. Ik had Manuela achterop. Een tas tussen mij benen een kleine om mij nek en een backpack bij Manuela op haar rug! Hahahaha echt locals kijken hoeveel er op de bike kan! Ja mama ik weet het doe voorzichtig maar ben nog steeds heel en veilig! :D Daar aangekomen was het echt een super mooie plek en leuk om dat meisje (Ellah) weer te zien! Ook haar vriendin (Jesse) was super aardig! Ze is heel de middag een beetje bij ons blijven hangen. De bungalow was naast de rivier waar ze ook een terras hadden gemaakt. Dus daar heen gegaan en in de rivier gesprongen! ZOOOOooo enorm mooi! Ongeloofelijk als je zo kunt leven! Hebben die dag niet veel gedaan..met het eten zijn we bbq gaan eten met Jesse in downtown en weer oprijd naar bed.. De dag er na zijn we gaan ontbijten in downtown again en daarna doorgereden naar de hanging bridge in Quinoguitan. Toen door de forest gereden naar de Tasier conservation. Moet zeggen dat het niet echt heel tof hoe ze daar met de aapjes om gaan. Was een route en op verschillende plekken als de route zaten de aapjes. Blijkbaar worden ze elke keer op dezelfde plek neer gezet zodat niemand hoeft de zoeken en de toeristen goede fotos kunnen maken. Was gaaf om ze te zien maar daar was wel alles mee gezegd ook! Toen door gereden naar watervallen in Bilar. Alleen daar begon het te regenen en hebben we een hour gewacht en toen toch maar op de bike gestapt. Besloten om de chocolot hills de dag erna te doen. Thuis aangekomen een koude douche genomen wat niet hielp maar ja we waren toch al koud en nat. Die avond werden we uitgenodigd om met Jesse en Elah te eten in hun huis en karaoke te zingen. Ik ken veel liedjes alleen de tekst weet ik nooit zing altijd maar gewoon wat hahahahhaa. Maar nu ik de tekst zag klonk het echt heel raar het ging ook voor geen meter, maar dat is hier echt een hele happingen. Ze zingen allemaal en ook wel goed de meeste. Na een leuke maar vermoeide dag toch nog even naar de disco gegaan met de mieden manuela wilde niet mee.. we zagen de dag ervoor toen we bbq aten dat er een basketbal uitreiking was en een live band. Joseph een vriend van de meiden was ook meeggaan. Ze zeiden dat er nog een disco zou zijn maar dat was niet zooo.. toen maar besloten om naar de stad te rijden om daar naar de club te gaan,, wat erg rustig was maar we hebben ons prima vermaakt!
De dag erna regende het maar ik zei tegen manuela nu we hier toch zijn moeten we gewoon naar de chocolat hilss gaan.. anders heb je later spijt. Poncho aan en regenjas een gaan! Het was een uur rijden maar we hadden het gehaald. Het uitzicht was natuurlijk niet zo super als op de fotos van internet maar we zijn er geweest! Toen terug gereden via dezelfde weg.. er was een andere weg maar dat zou langer duren en had Jessi gebeld en die zei dat de weg niet heel goed was en dat we met haar naar de stad konden in de auto als we wilde. Met de regen leek ons dat een goed plan. Toen we aan kwamen was haar driver er nog steeds niet en heb ik maar gereden en de auto. Wow eindelijk weer auto rijden! Niet gedaan sinds august alleen maar scooter all the time.. Daar geshopt voor haar en boodschappen gedaan. We hadden Jessi mee gevraagd voor pizza te eten die avond omdat ze de dag ervoor ons had uitgenodigd voor eten. Uiteindelijk is iedereen meegegaan. De 2 girls en de 2 kids. Super leuk 1 big family! Na de pizza zijn we basketbal gaan kijken en redelijk optijd naar bed gegaan wat na het stappen en een drukke koude dag was ik blij om het bed te zien!
5-4 moest Manuela weer terug naar Negros om te werken in MCP. Ik wilde niet weg en de meiden zeiden dat ik weg bij hun mocht blijven in hun huis. Ja graag!!! Manuela uitegzwaaid en daarna met Jesse naar de stad gegaan papaer work gedaan en naar de markt. Omdat er vanavond een ladies night was zijn we op stap gegaan naar dezelfde club. De broers en zussen van Elah waren ook gekomen en nog wat vrienden, het was niet zo druk als we hoopte maar hadden een leuke groep en een tafel met Bacardi dus vermaakte ons uitstekend!
De dag erna regende het weer ik wilde naar Camigium gaan een eiland naast Bohol maar dat plan heb ik maar geskiped. Zou daar heen gaan voor te hiken, watervallen en de stranden maar met regen niet een heel goed plan. Mocht gelukkig nog bij de meiden blijven. Weer wat dingen gedaan voor haar boekhouding en niet een bijzondere dag maar prima leuk om te zien hoe ze leven. Ook de kids springen elke ochtend op mijn bed en ik ben anti Hanna. Meer voor respect is dat. Ze kunnen uitstekend engels omdat ze naar een dure school gaan omdat hun vader de duitse man wilt dat hun engels goed is.. Die avond weer karaoke gedaan maar heb niet echt gezongen beetje te moe hahahaha. De dag erna was het wat beter weer en heb ik de kids meegenomen naar de River en zwem les gegeven hahaha. Op een gegeven moment hingen ze samen om mij nek.. ja tuurlijk ik kan 2 kids op mij houden en niet onder water gaan.. uhuh en ze van me af gerukt en gezegd dat ze omste buurt mochten zwemmen met me.. dat ging prima. In de middag moest ik weer naar de stad rijden zodat de driver kon oppassen. We gingen 2 puppy’s ophalen!! En mijn ticket voor de ferry gekocht voor de dag erna om weer terug te gaan naar Dumaguette.. de kids wisten niks van de puppy’s dus waren verrast toen we thuis kwamen! Die avond ik heb gekookt ow en de dag ervoor had ik ook gekookt. Daarna weer naar de club gegaan want dat zou de laatste avond zijn omdat ze gingen sluiten vanwege een andere locatie. Weer met een groep die kant opgegaan en weer een super nacht gehad!
8-4 Ben ik weer terug gegaan naar Dumaguette.
13-4 Ben ik met de meiden naar Dauin geweest. Ze konden niet allemaal zwemmen en degene die het wel konden wilde graag snorkelen dus ik heb ze meegenomen omdat het in Dauin erg mooi is en veel koraal en vissen zitten dicht bij de kust. Hadden onze eigen lunch gemaakt en aan de kust een tafel gehuurd waar we met zijn alle aan konden zitten. Na de lunch heb ik de meiden meegenomen voor te snorkelen en daarna nog zwemles gegeven aan het zusje van Jera. Als ze als baby niet door de ouders worden meegenomen de zee in leren ze nooit meer te zwemmen.. Erg raar als er zooo veeel zee om hun heen is maja zo gaat dat hier… Was erg moe aan de einde van de dag want ook met snorkelen durven ze niet diep de zee in te gaan en zijn snel moe dus ik hand in hand zwemmen en ze mee trekken om ze een leuke ervaring te geven! Ze waren erg blij dus dat is gelukt!
Ben hier in de woonkamer aan het typen en zie steeds muizen en karkelakken door de keuken en soms in de woonkamer op en neer rennen… Hahahhaha.. is niet net als in Ned. dat we overal vallen neer zetten en gis rond strooien. We bergen gewoon het eten extra goed op. In boxen, oven of de koelkast zodat ze alleen de afval eten of kruimels van de vloer..
18-4 ben ik naar de Twin Lakes geweest met, KJ, James, Arsuel en troy. Was weer een chille dag! Super mooie omgeving om door heen te rijden met de bikes. De bergen en de frisse lucht geven me altijd zo’n fijn gevoel, echt genieten! Wel grappig ik moest 100 peso entree betalen en de lokale jongens maar 50 en met hun studentpas maar 45.. Je moest een boot huren om naar de watervallen te gaan en naar een andere uitzicht punt.. Hadden een kip gekocht en ik had rijst gekookt wat we op de boot hebben opgegegten.. op de Gambia style.. Allemaal uit 1 bak eten hahahahha... In de avond bbq gegeten langs de weg en daarna nog een tanduay gedronken lokale rum van hier.. Deze rum is echt populair hier! Iedereen drinkt het en bijna een standaard om elke avond met vrienden te zitten en te drinken! Ok de oudere generatie drinkt het al in de morgen..
22 en 23 april ben ik met James, mijn vriendje hier...  naar Siquijor geweest. Een eiland hier vlak naast Negros. Hadden in de morgen de ferry genomen en in Siquijor een scooter gehuurd voor 2 dagen. Zijn als eerste naar de accomondatie gereden wat ik van te voren had geboekt via booking.com... Tassen gedropt en door gereden naar de watervallen.. Nou ja je kon het niet echt watervallen noemen ze waren maar 1 meter hoog ahahhaha. Al hoe wel het was een relaxte plek en niet zo druk.. Alleen paar lokale jongens! Ze hadden een swing en een bamboo vlot. Ook onder de geweldige waterval was een kleine grot, een jongen zei je kunt erin! Okay lets do that! Het was ook weer veel kleiner dan ik dacht konden er met 3 hoofden in Haahahaha. 1 van de jongens zei dit is een goede plek om te kussen want niemand kan ons zien.. mag ik je kussen! Wat mijn antwoord was natuurlijk is ben je gek geworden mijn vriendje in daar en jij wilt me kussen idioot! Ze zijn hier zo onbeleefd soms! Ligt nog al aan de situatie.. Maja hebben daar nog wat gesprongen gemaakt en daarna door gereden naar andere watervallen.. Waar het veeel drukker was! Ook geen hoge watervallen maar wel mooi. Na dat we wat fotos hadden gemaakt, gezwommen hebben , gedoken en na wat jumps hebben we onze weg weer vervolgd. Geen idee wat we wilde doen want het was al laat. James wilde graag rondje om het eiland doen. Ja waarom gaan we niet de zonsondergang opzoeken! Na een geweldige mooie spot langs de boulevard gevonden te hebben eerst nog even een bier gekocht en een snack! Waarom niet het is vakantie! Bij de shop waren paar mannen Tanduay aan het drinken en moest natuurlijk een shot nemen! Hahaha zo gaat het altijd hier! Je drinkt nooit alleen en deelt all the time! Nou is het wel zo dat ik een tourist ben want als James daar alleen zou zijn kreeg die het niet aangeboden denk ik hahaha. We mochten een glas lenen voor ons bier. Heb wat geweldige shots gemaakt van James daar! In de avond getrakteerd op een luxe dinner voor ons. James vond het zooo duur maar als nog gegeten voor 10 euro samen hahahha. Normaal eten we voor 4 euro samen dus ja scheelt in hun ogen erg veel! Op tijd naar bed gegaan nou ja we sliepen wel stuk later :P De next morning wilde we ergens langs de weg ontbijten omdat in onze plek het nog al duur was.. Ons eerste doel was een uitkijk punt dat je het hele eiland kan zien. Alleen op deze weg konden we geen ontbijt vinden hahahaha.. Wel mega vet gave uitzicht!!! Wow zooo mooi hier!! Ook langs de weg echt super gave uitzichten gehad en mijn keyboard telefoon verloren.. De dat die uit mijn tas in gevallen toen ik mijn camera pakte.. Niet zo heel erg maar had nog veel nummers daarin staan maja.. en 200 peso load verloren.. Gelukkig heb ik mijn iphone nog steeds! En waarschijnlijk heb ik iemamd erg blij gemaakt ahahhaa. Ondertussen hebben we ontbijt gevonden in een ander stadje dichterbij de kust. Damnn wat een trek hadden we! Opgestaan om 7u en ja vertrokken om 8.30:P hihi en om 11u ontbeten nou ja brunch zeg maar! Doorgereden naar Salagdoong beach waar ik een klif jump heb gemaakt van 30 m! Pffff ik keek naar benenden en dacht nope nope nope dit ga ik niet doen!! Maar bij de 20m jump was het vet druk.. Fuck it Han! Niet kijken en gewoon rennen en spring!! WooooW Ik dacht dat ik vloog! Waar blijft het water! Ik bleef maar vallen en vallen! En BAMMM daar was het water! WOOW JEEEUHH i did it! Nog een keer!! Hahahahaha aderline stroomt door me lijf! James heeft hoogte vrees en verklaarde me voor gek! Zelfs de 2e keer bleef het eng! Ok 2x is genoeg! Snokel gepakt en lekker genoten van het strand zee en zon! Top plek om samen met James te zijn! Rond 4pm door gereden naar een ander strand waar blokken oud koraal aan het strand lagen. Naar ons appartement gereden en door naar de haven om de ferry weer terug te nemen. James is aan het trainen voor massage dus moest maandag weer terug zijn. Wat een geweldig weekend was het!
26 april en 28 april ben ik naar Saiton geweest om Cring Cring een vriendin van me op te zoeken. Die 26 naar het strand geweest met haar vrienden en naar hun band geluisterd. En omdat het zo gezellig was hadden ze me uitgenodig voor die vrijdag ivm de fiesta. Daar in middag heen gegaan met zijn alle gegeten en daarna gedronken en door naar de disco! De volgende ochtend was iedereen om 7/8 u al wakker damnn ben in bed gebleven tot 9u en ik kon geen bath nemen want ik was al laat.. we moesten gelijk door naar haar familie voor de fietsa om daar te ontbijten. Waren 3o mensen denk ik.. Kregen rijst, pork, spagetti, nog meer pork alleen andere saus en kip en noodles.. Damnn ik kon geen eten zien! Had een hangover hahaha. Toch maar gegeten en cola erbij.. Pff ze vroegen zelfs of ik tanduay wilde! Dat bedoel ik! Soms drinken ze in de ochtend al! Hahaha not for me! Na ontbijt ben ik in slaap gevallen in haar anties house  om 11.30u weer gegeten voor lunch! Om 1pm was het high tide dus wilde we zwemmen in de zee! Uindelijk voelde ik me een beetje wakker worden hahaha.. met de kids in het water aan het spelen tot we een enorme klap hoorde.. Ongeluk op de highway.. Trycycle en een scooter.. Ik als first aid persoon rende ik er heen! Ik had snel een handdoek om gedaan en door gerend naar de highway.. Er stonden wel 20 mensen toe te kijken hoe er een man in een rare positie half dood aan het gaan was op de weg.. Fuck man da maakte me zooo boos! Er lag een hele plas bloed om zijn hoofd want de dragen geen helm hier.. Fuck fuck hij was al zooo bleek! Mega zwakke pols! Ok doel 1 is het bloedde stoppen! Hij had een hele lap vlees van zijn hoofd kon zelfs zijn schedel zien! Ik had niks dus met mijn hand druk gegeven... Hij lag in de felle zon! Ik wilde hem niet verplaatsen omdat ik niet wist dat die inside wat had maar ja hij moest in de schaduw.. Paar jongen gevraagd om hem voorzichtig te verplaatsen.... voorzichtig kennen ze niet.. ok what ever.. na 10 min ofzo.. kwam die weer terug tot live! Zijn kleur was terug en hij opende zijn ogen. In paniek wilde die bewegen terwijl ik hem in een stabiele zij ligging had gelegd.. Hij was erg in de was maar naar paar sec viel die weer weg.. blij dat die in ieder geval bij was gekomen. Goed teken. De ambulance duurde echt lang! Heb hem ondertusen verder onderzocht en op veel schrammen en kleine bloedingen dacht ik dat die wel in orde was.. De andere man van de trycycle was zijn voet in een heftige staat maar het leek erger dan het was. Hij kon zijn tenen bewegen en er zelfs op leunen dus heb geen aandacht aan hem besteed. De mannnen wilde hem in een jeepney leggen een soort van bus maar ik werd er niet blij van! Hij leefde en de ambulance was onderweg.. Maar ik had weinig inspraak.. op het moment dat de jeepney weg wilde rijden met de mannen kwam de ambulance aan. Dus heb gelijk verplaatst. De ambu broeders vroegen niet wat er was en wat ik had geconstadeerd of hoe ik het schrijf.. ik hield zijn hoofd nog all the time en ze wilde weg rijden met mij erin. Nou echt niet! De ambulance brothers here hebben niet echt een medici achtergrond zijn gewoon bestuurders thats it.. Maar ik wilde niet mee! Zat daar half naakt in mijn bikini want mijn handdoek was naar beneden gegleden.. en mijn ik kende die man niet eens. Oude man ik denk 74 ofzo was dronken vandaar het ongeluk.. Ik zat helemaal onder bloed dus ben terug gelopen naar Cring Cring huis om me af te spoelen.. de politie bedankte me voor mijn hulp, maar vroeg verder niks.. Nadat ik me zelf had afgespoeld raakte ik beetje in een kick.. begon te huilen en stond helemaal te shaken.. Denk dat de aderline uit mijn lichaam kwam... na een uur ging het weer goed met me. Ben op bed gaan liggen en en uur geslapen.. zat er helemaal door heen.. wel blij dat ik zijn leven had gered. Nou ja hoop dat die niks verder makeerde wat ik niet kon zien maja.. ben einde van de middag terug gegaan naar james.. Wat een dag zeg!
1 mei zijn we Nethan de boyfriend of Jemylle naar Bais gegaan voor dolfin watching. De twims, julia haar vriendje en Jera waren er ook bij. Ook de moeder van Nethan en 2 zusjes van Jemylle. Om 4am opgstaan omdat de dolfijnen alleen in de ochtend er zijn.. Heerlijk om wer op een boot te zitten en in de zee te zijn! Mis mij duiken wel echt erg! Komt snel verandering in :D Wow ik dacht dat ik al veel dolfijnen had gezien en niet zo speciaal meer was maar wat een mooie beesten! Ze waren direct naast de boot dus kon echt mega mooie fotos maken!!!!! Door gegaan naar een zandvlakte in de zee daar ontbeten en gespeeld in het water! Zwemles gegeven en leuke gekke fotos gemaakt! Door gevaren naar een vis kweek en toen weer door een andere mooie plek! Daar lunch gegeten en heerlijk genoten! Wat een top dag! Terug gereden met de auto want Nethan woont in Australie dus hadden wat luxe hahahaah. Waren allemaal moe maar ik had een uitnodiging voor die avond voor een disco on the beach in dauin. Ja waarom niet. Als ik disco hoor sta ik vooraan! Hihi.. Goede afsluiting van een geweldige dag! Bij James geslapen en die nacht. Hij kwam me zelfs nog ophalen super lief! De dag erna alleen heel de dag in bed gelegen film gekeken en niks gedaan :D Wil een nieuwe computer kopen want de mijne doet echt niks meer.. Hij is zo extreem langzaam zelfs na opschonen dus ja ff geld sparen!
Moet zo mijn vlucht boeken naar bali vanaf manila. Erg raar om hier weg te gaan na een half jaar hier geleefd te hebben! Mijn baas wilt me 2 dagen in Bali zien en dan door naar Papua om daar te gaan werken voor haar. Ze wilt eerst met me reizen om mij te laten zien hoe mooi het daar is en een indruk te geven van het land en de mensen. Erg veeel zin in! Spannend en leuk!
Nou hoop dat het zo weer even genoeg is!
20 mei vlief ik naar palawan waar ik Susanne en Eveline zie! Komen me opzoeken hier super leuk!! En dan 1 juni door naar manila. Nieuwe tattoo laten zetten en door naar kl tussen stop van 11 u waar ik mijn vriend van kuala lumpur ff meet en dan door vliegen naar bali! Jeeeuh we gaan weer reizen!
Mis jullie!!! Hou van jullie en tot....

  • 03 Mei 2017 - 08:46

    Floortje:

    He zus, als je nou vaker schrijft dan zijn je verhalen wat korter

  • 03 Mei 2017 - 21:21

    Anita:

    ben het eens met floortje
    WAt meer keren schrijven Maar ik was al van veel dingen op de hoogte
    het gaat je goed
    ik wens je veel werkplezier en ik hoor je wel weer
    hvj xxx

  • 06 Mei 2017 - 14:36

    Pa:

    Ha Hannes, je maakt wat mee he, en nog volop plannen dus we zien je voorlopig niet terug. Wij vinden 22 graden al megawarm als we lekker in het zonnetje zitten. Net wat je gewend bent. Ik wens je nog veel plezier en inderdaad wekelijks één of twee zinnetjes mag ook.
    Groet pa xoxox

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 812
Totaal aantal bezoekers 63361

Voorgaande reizen:

15 December 2012 - 14 April 2013

Oostenrijk

30 Augustus 2011 - 13 September 2011

Bali

29 September 2010 - 30 November -0001

Backpack time!

Landen bezocht: